۰۱ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۴۶
کد خبر: ۳۰۴۴۱۱

عطنا - همه ساله ۲۹ آبان تا ۵ آذر  در ایران به نام هفته بسیج ، شناخته شده است. اما به راستی بسیج چیست؟ و بسیجیان کیانند؟

چیستی و کیستی تفکر و هویت بسیج و بسیجیان را باید در  ارزش و اهمیت و تاثیر گذاری بسیج و بسیجیان در طول تقریبا چهار دهه در جغرافیای سياسی ایران و منطقه و جهان جست و جو کرد.

بسیج یعنی همه و همه یعنی بسیج اما کدام همه ؟ و با چه شاخصه هایی؟ همه یعنی تمامی کسانی که خداقل  از ۱۵ خرداد  ۱۳۴۳ تا امروز  ۳۰ بانماه ۱۴۰۱ در وسعت سرزمینی به نام ایران،  و جغرافیای فرهنگی و سیایی به نام منطقه و  وسعتی به پهنای  جهان کنونی  با عشق و معرفت به اندیشه های زلال توحیدی و رسالت نبوی و امامت علوی پنجه در پنجه کرکس ها و لاشخورهای متمدن امروزی انداخته اند و در تمامی عرصه‌های علمی، سياسی،  اندیشه‌ ای ، تمدنی ، فرهنگی و جهادی رو در روی نظام و هژمونی لیبرال دموکراسی غرب و نوکرانش در گمنامی و بی توقعی ایستاده اند.

از تمامی مردان و زنان بسیجی در ایران تا هسته های مقاومت حرب الله در جای جای جغرافیای سیاسی و هویتی جهان همه یعنی بسیجی هایی که از فردای ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا به امروز سفره تمامی توطئه های کومله ، حزب دموکرات ، خلق عرب ، بساط منافقین جنایتکار و قاتل ۱۷ هزار ایرانی را نقش بر آب کردند و کاری کردند که صدام آرزوی فتح سه روزه تهران را با خود به گور ببرد و ننگ و داغ آن همچنان بر دل صهیونیست ها و کاخ سفید نشینان و مرتجعین عرب بماند.

بسیج یعنی شهدایی که برای خاموش کردن  فتنه جهانی و رسانه ای غرب که از شهریور امسال شروع ، جانشان را عاشقانه فدا کردند.

بسیج یعنی مردم میلیونی در اصفهان، مشهد ، تبریز ، قزوین،  مهاباد ، شیراز و دیگر شهرهایی که  در تشیع با شکوه شهدای بسیجی و شهدای حافظان امنیت آمدند و آن چنان خط بطلانی بر تارهای شبکه های اجتماعی و رسانه ای بوق های دجال های آخر الزمان کشیدند که امید است برای همیشه به  زباله دان  تاریخ  ریخته شوند.
 
ریشه و منشاء هویتی بسیج و بسیجیان را باید در سیره و سنت پيامبر اکرم صلی الله علیه و سلم دانست و پس از آن فرهنگ و رفتار و گفتار و منش و روش و بینش بسیجی را باید در صولت حیدری و فطرت فاطمی و  حلم حسنی و قیام حسینی و عبادت سجادی و علم باقری و صدق جعفری تا انتظار مهدوی دانست.

بسیج شجره طیبه ای است که اصل آن ثابت و استوار و شاخه های آن در حال سایه افکنی بر جهان است .
بسیج یک واژه نیست که جهانی است از معانی ،
بسیج یک سازمان نبست، که شبکه ای است از تمامی ظرفیت ها و سرمایه‌های پنهان و آشکار
بسیج ، منبعی از قدرت تمام ناشدنی و تجدید پذیر دست خدا در زمین است.
بسبج ، معرفت و عشق و منزلتی  است که امام العارفین و سید و بزرگ سیاست ، امام خمینی آرزو می کند که خداوند او را با بسیجیان محشورش کند. بسیجیان کسانی هستند که بنا بر فرمایش امیرالمؤمنین علی علیه السلام در زمین گمنام و در آسمان ها برای اهل آن آشنا و مشهورند.

بسبج ، دنیایی از ارزش ها ، از معانی از ، رفتارها و کنش هایی معطوف به هدف الهی است.
بسیج، تقکر و  فرهنگ مبارزه با جهل و ستم و بی عدالتی است ، که حاج قاسم سلیمانی با همه ی بزرگی آن تنها ، یکی از این بسیجیان است.
بسیج ، جهانی از علم و دانش است که شهریاری ها، علیمحمدی ها، تهرانی مقدم ها و..... تنها بخش  کوچک اما بزرگی از آنهاست.
بسیج ، جهانی از شهدای بزرگ هسته های حزب الله در لبنان و فلسطین و یمن و عراق و افغانستان و جای جای جغرافیایی است که در تقابل با  نظام کفر و الحاد و ستم صهیون و کاخ سفید به شهادت رسیدند.
و بالاخره بسیج و بسیجیان آن زنان و مردان گمنام و بی ادعایی هستند که ۴۲ سال است به موقع خطر و  بدون چشم داشت آمدند و جان دادند و قربانی شدند. در حالی که  هیچ و هیچ در سر نه  سودای تکیه زدن بر صندلی  خانه بهارستانی ها و پاستور ها و .... را نداشتند.

از اول انقلاب تا کنون پای انقلاب در تمامی کوران های سخت ایستادند و مردانه فاتح از آن بیرون آمدند که آخرین آن فتنه ای است که در آن هستیم؛ فتنه ای که پس از آن نمادها و نمودهای جهانی شدن انقلاب‌ اسلامی و نظام جمهوری اسلامی  هویدا خواهد شد آن شالله آری بسیجیان آخر صف و نه اول صف هستند و امام خامنه ای مظلوم اما مقتدر و پیروز ، رهبر و پیشوای آنان است.

ابوالقاسم فاتحی دهاقانی
عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار