۰۳ آبان ۱۴۰۱ ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۴۳۱۳

عطنا - مسابقات جهانی ایده و اختراعات کرواسی در حالی در روزهای ۱۹ تا ۲۳ مهر برگزار شد که تیم ایران به سرپرستی و مدیریت دکتر سید جلال الدین فرجی (عضو هیئت علمی گروه مدیریت شهری و متخصص حوزه شهر هوشمند دانشگاه علامه طباطبایی) موفق به کسب مقام اول شد.

فاطمه ایزدی،دانشجوی دکترای گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی، امیرحسین پاینده، سامان کیوان نیا، دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری دانشگاه تهران در این گروه حضور داشتند.

در گفت‌و‌گوی خبرنگار عطنا با دکتر فرجی ، نکات جالب و تکمیلی‌ای در مورد این مسابقه بیان شد و وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: ایده ای که به کار گرفتیم، به ‌لحاظ علمی در لایه های بالایی قرار داشت. ما باید از این ایده و مشابه آن استفاده کنیم و از پهپادهای موجود و نرم افزارهای هوشمند و ظرفیت های آنها در وب سایت ها بهره ببریم.با بهره گیری از این منابع قصد داریم که به سمت یک نوع فعالیت گردشگری هوشمند شهری حرکت کنیم.

وی افزود: خوشبختانه این ایده بین کشورهای مختلف مقام اول را گرفت که ایده‌ی تولید نبود و ابعاد اجرایی آن را از قبل اماده کرده بودیم بنابراین، پیش‌بینی‌های لازم برای اجرایی‌کردن آن انجام شده بود و مهیا برای ارائه بود.
فرجی گفت: این مسابقه در سطح جهانی برگزار می شود که ۴۰ کشور مختلف شرکت کردند و در نهایت ایران مقام اول، فرانسه مقام دوم و کانادا مقام سوم را کسب نمودند.  برخی کشورها هم در این میان در جهت کسب مدال رایزنی‌هایی کردند که تیرشان به سنگ خورد.

او در پایان گفت: از مسئولان کشور خواهشمندم که از نیروهای خلاق و مستعد حمایت کنند تا بتوانیم این ایده را به سمت تجاری‌سازی حرکت دهیم و در همین کشور پرورش و توسعه پیدا کند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار