۰۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۰۴۳۰۵

عطنا - دیروز وطن فروش‌های ایرانی تصاویری از حضور خود در برلین را منتشر کردند.برخی رسانه‌های ضدایرانی آمار حاضرین را ۵۰ هزار نفر عنوان کرده‌اند. آماری که اگر فرض بگیریم  دقیق است و همه حضار هم ایرانی بوده‌اند، تنها ۲ درصد از ایرانیان ساکن اروپا را شامل می شود. بماند که همین جمعیت کمتر از ۱۰ هزار نفر برآورد می‌شود؛ اما اگر عدد ۵۰ هزار را هم در نظر بگیریم یعنی این جماعتی که از کلِ اروپا جمع شدند در برابر تعداد ایرانیان ساکن در آلمان هم اقلیتِ کامل محسوب می شود.

بر اساس گزارش دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ایران ۳۱۹ هزار شهروند در آلمان دارد. یورونیوز هم در گزارش 21 فوریه سال 2021 خود همین آمار را ارائه کرده است.همین نشان می‌دهد وطن فروش‌ها با تمام توان یک فاجعه را در آلمان رقم زده اند.

اما همین حضور با چند نکته ی خیلی مهم همراه بوده است.برخی کاربران به کنایه این تجمع را با جمعیتِ غیرِ ایرانی هایی که در تشییع سردار قاسم سلیمانی در خارج از ایران و در کشمیر به خیابان آمده بودند مقایسه کرده و گفته اند: وطن فروش‌ها به اندازه‌ی حامیانِ غیرِ ایرانیِ کشورمان در کشمیر هم نتوانستند جمعیت به خیابان‌های اروپا بیاورند.

عده‌ای همین تصاویر را با عکس‌های هوایی که از هیئت‌های مذهبی تهران منتشر شده مقایسه کرده و گفته‌اند: آنچه دیدیم حدود ۶۰ درصد جمعیتی ست که هیئت محمود کریمی معمولا به خود می‌بیند. (بماند که از ایتالیا تا دیگر کشورها اتوبوس اتوبوس راهی برلین شده بودند که در نهایت به چیزی فراتر از این عددهای ادعایی نرسیدند.

اما کفِ میدان، بین این جمعیت چه گذشته است؟ همزمان که وطن فروش‌ها از جمعیت ۵۰ هزار نفری گفته‌اند یک گروه هم به شدت در شبکه‌های اجتماعی از سانسور شدن خود ابراز ناراحتی کرده اند. گروهی که فیلم ها و تصاویر حضور عجب و غریب و پر شور آنها در برلین را موجود است.این جماعت تجزیه طلب های کُرد هستند. ده‌ها حساب کاربری تجزیه طلب کرد فیلم‌ها و تصاویری از حضور پر شور کردها منتشر کرده و گفته‌اند: سعودی اینترنشنال عامدانه ما را سانسور  و حضورمان را کتمان کرده است!

در کنار جمعیت کثیر تجزیه طلب های کرد، فیلم ها و عکس هایی از حضور ده‌ها نفری اوکراینی‌ها و دیگر ملیت‌ها و همچنین دسته‌های (حدودا) پنجاه نفری تجزیه طلبِ کرد و عرب و ... منتشر شده است. اگر از دسته های  تجزیه طلب بگذریم، خشم گروه‌های پرتعداد پان کرد که با لباس محلی کردی و لباسِ فرمِ کومله در جمعیت حضور داشتند بیشتر از این بابت است که سیاهیِ لشکری شدند که سعودی اینترنشنال‌ها آن را تماما به پای وطن فروش‌ها نوشتند.

تا همینجای کار و فارغ از تمام فضاحتِ فوق یک ابهام خیلی جدی در ذهنِ افکار عمومی ایرانیانِ ساکن ایران مطرح است: فرض می‌گیریم جمعیتی ۵۰ هزار نفری بدون حضور پر شور پان کردها و اوکراینی‌ها و ترک‌های تجزیه طلب و ... در برلین جمع شده‌اند.واقعا چنین جمعیتی در اروپا بوده و هیچ وقت حتی یک تجمع در اعتراض به تحریم بیماران پروانه‌ای و دیگر تحریم‌ها علیه ایرانیان برگزار نکرده است؟

نکته ای فراتر از این ابهام هم وجود دارد که مرور آن ضروری ست:حضور پر تعداد پرچم‌های تجزیه طلب و حضور پر شور کردهای تجزیه طلب در جمع ایرانیان وطن فروش نشان می‌دهد که این جریانات هیچ راهکاری برای مقابله با تجزیه‌طلبی ندارند و حتی جایی که یک اجتماع برگزار می‌کنند و گردِ هم می‌آیند هم تجزیه طلب‌ها هستند و بهره میبرند و شبکه‌های اجتماعی خود را به روز کرده و این جماعت هم هیچ غلطی نمی‌کنند.

بزرگترین بردِ جمهوری اسلامی دقیقا همین حقیقت است.این حقیقت نشان می‌دهد که این جماعت هیچ اراده‌ای در برابر تجزیه طلبی نمیتواند داشته باشد. نشان می‌دهد آنجایی که جمهوری اسلامی نباشد، تجزیه طلبی است! و نشان می‌دهد جمهوری اسلامی باید محکم‌تر ، قاطع تر و با توان بیشتر پرچم ایران را حفظ کند، چرا که اگر غافل باشد، با حماقت ایرانیان وطن فروش، تجزیه‌طلب‌ها در صفوف آنها رخنه کرده و وطن را خواهند برد.

تجمع ایرانیان خارج از کشور در برلین با حواشی آن را می‌توان یک برد بزرگ برای جمهوری اسلامی دانست. به امید آنکه ایرانیان خارج کشور این جنس از تجمعات را بسیار پر شورتر برگزار کرده تا حقایقی بیشتری برای هرکسی که نظاره گر است عیان شود.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار