۰۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳
کد خبر: ۳۰۴۲۲۲

مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان می‌گوید: «اتفاقات اخیر کشور نشان می‌دهد برای دفاع از سرمایه اجتماعی ایران باید الزامات گفتگو با افکار عمومی را بیشتر از قبل رعایت کنیم.»

محمدامین ایمانجانی درباره‌ی ارتباطات بحران معتقد است: نسبت سنجی میان رسانه‌ها و مسایل اجتماعی بزرگ مثل تحولات چند روز اخیر ایران کار پیچیده‌ای است.

به گفته‌ی او «ما در مقطعی از تاریخ هستیم که نقش افکار عمومی در تحولات سیاسی محدود به دریافت کننده اطلاعات نیست، بلکه عموم جامعه هر کدام کنش‌گران رسانه‌ای هستند که تحولات سیاسی را می‌سازند».

ایمانجانی می‌گوید: پیشرفت‌های فنی رسانه به واسطه گسترش شبکه‌های اجتماعی، پوسته تحولات است و مغز آن تغییر جایگاه مخاطب و اهالی رسانه است.

او با تاکید بر این که «اتفاقات اخیر کشور نشان می‌دهد برای دفاع از سرمایه اجتماعی ایران باید الزامات گفتگو با افکار عمومی را بیشتر از قبل رعایت کنیم»، می‌گوید: تحولات سیاسی دیگر محدود به ایام انتخابات نیست بلکه طراحان سیاست همه ساعات در همه روزها را جزیی از موقعیتی می‌دانند که می‌شود تغییر اجتماعی را مشاهده کرد.

نباید از رسانه انتظار معجزه داشت

مدیر مسئول روزنامه‌ی فرهیختگان با اشاره به ماجرای مهسا امینی گفت: شفاف شدن به‌موقع موضوع از طریق مراجع رسمی یکی از مهمترین محورهای درخواست رسانه‌ها از فراجا بود، ولی به نظرم موقعیت اخیر چیزی بیشتر از شفافیت نیاز داشت؛ بازسازی ساز و کارهای سیاسی اجتماعی نهادهای موثر قدرت به نحوی که اتفاقات تلخ مثل درگذشت خانم امینی نتواند مورد سوءاستفاده جریان‌های ضدایران قرار گیرد.

او افزود: اطلاع‌رسانی به‌موقع شرط لازم هست ولی کافی خیر. نباید از رسانه انتظار معجزه داشت. نمی‌شود ایراد را رفع نکرد و انتظار داشت با گفتگو و خبر مساله حل شود.

مناظره‌ها هوشمندانه بود

به گفته‌ی ایمانجانی «نکته بعدی البته کنترل بحران است؛ اینکه اجازه ندهیم رسانه‌های ضدایرانی که بودجه‌شان را سلطنت انگلیس و سعودی می‌دهند بحران را گسترش دهند. از این منظر برخی تغییرات در برنامه‌های تلویزیونی برای ایجاد گفتگو میان دیدگاه‌های مختلف هوشمندانه بود».

او که به مناظره‌های چند شب اخیر در سیما اشاره می‌کرد، افزود: شاید کسی بگوید این تغییرات دیر است. بله، نسبت به یکسال پیش دیر شده ولی نسبت به آینده، همین تغییرات امیدوارکننده هست.

ضرورت رصد تصویر افکار عمومی از مسائل

ایمانجانی در پایان تاکید کرد: ما نیاز داریم برای حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی ایران تصویر افکار عمومی درباره مسایل گوناگون را با دقت رصد کنیم. این بحث طولانی است و باید بیشتر درباره آن حرف زد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار