۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ۰۷:۱۶
کد خبر: ۳۰۴۱۷۲

عطنا - دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی میزبان برگزاری دوره تخصصی روزنامه نگاری و هوش مصنوعی شد.

به گزارش عطنا، دکتر زرین زردار مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی ضمن اشاره به مسیرهای جدیدی که هوش مصنوعی برای روزنامه‌نگاران باز کرده‌ است، بیان داشت: هوش مصنوعی به سرعت در حال دگرگون کردن روزنامه‌نگاری معاصر است و به همین دلیل روزنامه‌نگاران در سراسر دنیا ناگزیر باید به سواد هوش مصنوعی مجهز شوند. اتوماسیون و الگوریتم‌ها مسیرهای جدیدی در دنیای روزنامه‌نگاری برای رقابت بر سر تولید محتوا باز کرده‌اند. برای باقی ماندن در این میدان یک روزنامه‌نگار باید هوش مصنوعی را بشناسد و بداند که چگونه می‌تواند از آن برای ارتقای عملکرد حرفه‌ای خود بهره بگیرد.

وی افزود: روزنامه‌نگاران فارسی‌زبان در صحنه این رقابت در موقعیتی نابرابر قرار دارند. جهانی- محلی شدن تولید، توزیع و مصرف محتوا در دنیای جدید از سویی روزنامه‌نگاران را با نیازهای جدید مخاطبانی رو به رو کرده که نیازهای رسانه‌ای خود را از بازاری به وسعت جهان تامین می‍کند و ذائقه‌ای دگرگون شونده و متفاوت دارند و از سوی دیگر انبوهی از اطلاعات که هر لحظه در بستر رسانه‌های آنلاین در حال تولید و انتشار است و استخراج، سازماندهی و تحلیل آن با روش‌های سنتی روزنامه‌نگاری ممکن نیست. آشنایی با هوش مصنوعی و ابزارهای آن می‎تواند به کمک روزنامه‌نگار فارسی زبان بیاید و امکان رقابت در این دنیای به شدت متحول رسانه‌ای را برای او فراهم کند.

مدیر دوره آنلاین روزنامه‌نگاری و هوش مصنوعی، ردیابی اخبار جعلی در فضای مجازی با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی  را یکی از فرصت‌های قابل توجه برای بحران جهانی مقابله با اخبار جعلی دانست و یادآور شد ورود به این مباحث در چنین دوره‌هایی می‌تواند زمینه مساعدی برای ارتقای آگاهی روزنامه‌نگاران و دانشجویان ارتباطات از هوش مصنوعی، کاربردها و مفاهیم وابسته به آن برای پوشش دقیق و همه‌جانبه مباحث مرتبط با هوش مصنوعی و زمینه‌های اجتماعی آن و نیز ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای روزنامه‌نگاران از طریق آشنایی با ابزارهای هوش مصنوعی تخصصی مورد استفاده حوزه روزنامه‌نگاری و تولید محتوا فراهم سازد.

وی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی با سفارش IPDC، دفتر بین الملل توسعه ارتباطات یونسکو با همکاری رسانیوم اقدام به برگزاری دوره تخصصی روزنامه و هوش مصنوعی به صورت رایگان نموده است. شرکت در این دوره برای تمام کسانی که به صورت حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای فعالیت روزنامه‌نگاری یا تولیدمحتوای رسانه‌ای انجام می‌دهند آزاد است. همچنین دانشجویان مجموعه علوم ارتباطات شامل مطالعات ارتباطی، علوم ارتباطات اجتماعی، روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری آزاد است. گفتنی است، این دوره به مدت شش هفته از 7 مهر تا 12 آبان 1401 ادامه خواهد داشت و شرکت کنندگان پس از گذراندن 20 ساعت دوره آموزشی در صورت کسب نمره علمی لازم گواهینامه معتبر علمی با امضای دانشگاه علامه‌طباطبایی و دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران دریافت خواهند کرد.

محتوای دوره شامل آشنایی با مفاهیم نظری هوش مصنوعی و کاربردهای آن، کاربرد هوش مصنوعی در حرفه روزنامه‌نگاری و تولید محتوا و خبرنگار بودن در عصر هوش مصنوعی است و تاریخ پیش ثبت‌نام ۱۳ تا ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱ است.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنند:

تهیه و تنظیم: محمد پویا قاسمی

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار