۱۴ تير ۱۴۰۱ ۰۸:۵۴
کد خبر: ۳۰۴۰۰۸

عطنا - مجید عباسی ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به تناقض آشکار از نظریه تا عمل حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشر برای آمریکا یک ابزاری جهت تامین منافع این کشور است که گاه برای تحت فشار قرار دادن دشمنان خود و گاهی برای توجیه اقدامات جاه طلبانه خود از آن بهره می برد. ریلست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشکده علامه طباطبایی در ادامه اذعان کرد: آمریکا همواره در سیاست خارجی خود را مدافع حقوق شر نشان داده وحتی توجیه خود را برای دخالت در امور کشور ها به دلیل حمایت ازحقوق بشر نشان می دهد اما عملکرد این کشور خلاف آن را نشان می دهد.

عباسی تشکیل ایالت متحده را از همان ابتدا براساس اهداف ضد بشری دانست و عنوان کرد: سرنوشت سرخ پوست های بومی آمریکا  در رویارویی با آنگلوساکسون ها مانند سرنوشت کنعانیان در رویارویی با اسرائیلی ها است و از همان ابتدا آنها حدود ۳۰میلیون نفر از افراد بومی ساکن آمریکا را به قتل رساندند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طی سال های ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ میلادی آمریکایی ها حدود ۱۵ میلیون نفر ازسیاه پوستان آفریقایی را به عنوان برده و برای کار در آمریکا با کشتی و تحت بدترین شرایط به آمریکا منتقل کردند به طوریکه در میانه راه از هر ۵ آفریقایی یک نفر جان خود را از دست داد.

عباسی با تاکید براینکه آمریکا تنها کشوری است که از سلاح های اتمی استفاده کرده است، ابراز داشت: در حین جنگ جهانی دوم در هیروشیما و ناکازاکی به دستور ترومن عملیات شیمیایی به فاصله سه روز از یکدیگر انجام گرفت و اثرات مخرب آن تا الان نیز ادامه یافته است.

بنا به گفته عباسی حمایت از رژیم غاصب اسرائیل نیز یکی از مصادیق آشکار جنایات حقوق بشری آمریکا است به طوریکه در برابر ۷۵ سال جنایات این کشور برعلیه مردم مظلوم فلسطین نه تنها هیچ اقدامی نکرده بلکه ۷۰ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی را وتو کرده اند.

وی حمایت آمریکا از کشور های امن انها در حاشیه خلیج فارس، و جنایات عربستان در یمن و ایجاد داعش را نمونه هایی از  پرونده سیاه حقوق بشر آمریکایی دانست که نشان دهنده حمایت متناقض آنها از حقوق بشر در دنیا است.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار