۱۱ تير ۱۴۰۱ ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۰۴۰۰۱

عطنا - انجمن مالی اسلامی ایران با همکاری دانشگاه امام صادق علیه السلام و با حمایت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، مسابقه ملی دانشجویی بانکدان را برگزار می‌نماید.

پس از برگزاری جلسات کمیته علمی و اجرایی نخستین دوره مسابقات ملی دانشجویی بانکدان، فرایند مسابقه و مراحل آن مشخص گردید. در این مسابقات که با هدف آشنایی دانشجویان با مسائل بانکداری کشور و نقد و تحلیل آن برگزار می‌گردد، دانشجویان میتوانند در قالب تیم های 4 نفره از 21 خرداد ماه تا 17 تیر ماه از طریق سایت انجمن مالی اسلامی ایران ثبت نام نمایند.

حداقل سه نفر از 4 عضو هر تیم باید دانشجوی یکی از رشته‌های اقتصاد، بانکداری، مالی، مدیریت، حقوق و یا حسابداری باشند.

هر تیم باید حتما دو عضو دانشجویی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد داشته باشد. در مورد دو عضو دیگر تیم ها مخیر هستند که از دانشجویان هر مقطع تحصیلی (کارشناسی، ارشد، دکتری)  و یا یک نفر فارغ التحصیل و یک دانشجو استفاده نمایند. بدیهی است دانشجویان mba   و  dba انجمن های علمی معادل کارشناسی ارشد و دکتری محسوب می‌شوند.

پس از ثبت نام، متقاضیان باید در آزمون ورودی مقدماتی شرکت نموده و 22 تیم به کارگاه های آموزشی راه پیدا خواهند کرد. 16 ساعت کارگاه آموزشی در زمینه صورتهای مالی بانکی و برخی مسائل و معضلات بانکی برای تیم ها برگزار می‌شود و پس از آن طی آزمون نهایی 16 تیم وارد مسابقات خواهند شد و هر تیم باید یک عضو هیئت علمی دانشگاه در زمینه اقتصاد یا مالی را به عنوان استاد راهنما معرفی نماید و با تایید انجمن تا پایان مسابقات از راهنمایی های وی استفاده نماید.

در مرحله اول مسابقات، صورتهای مالی یک بانک فرضی در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد و تیم ها باید طی زمان مشخص به سوالات کمیته علمی که همراه با صورتهای مالی ارسال می‌گردد پاسخ دهند. پس از ارسال پاسخ ها و ارزیابی آن توسط کمیته علمی، تیم ها دو به دو به مناظره خواهند پرداخت که در مناظره علاوه بر نماینده کمیته علمی مسابقات، یک مدیر ارشد بانکی و یک استاد هیئت علمی از دانشگاه های شهرستانی جزء هیئت داوران خواهند بود و تیم ها باید ضمن تشریح پاسخهای خود به سوالات و نقد پاسخ های تیم مقابل، به فرصتها و چالشهای مطرح شده برای بانک توسط کمیته علمی نیز پاسخ دهند. همچنین در این مرحله هر تیم باید یک کلیپ سه تا پنج دقیقه ای از یک مساله یا معضل در بانکداری کشور و راهکارهای اصلاح آن تهیه نماید که در جلسه مناظره پخش خواهد شد. از مجموع نمراه کلیپ، پاسخنامه و مناظره هشت تیم به مرحله بعد راه خواهند یافت.

دومین مرحله مسابقات نیز مانند مرحله اول خواهد بود. البته در این مرحله ساخت کلیپ حذف می‌شود و مسائل و چالش‌های بانک فرضی افزایش پیدا خواهد کرد و پس از این مرحله چهار تیم به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند.

سپس 8 ساعت کارگاه آموزشی طی دو روز برای 4 تیم باقیمانده در زمینه بانکداری اسلامی و حقوق بانکی برگزار می‌گردد و مسابقه نیمه نهایی، رده‌بندی و فینال مانند مراحل قبل برگزار می‌شود.

جوایز :
تیم اول: 110 میلیون تومان جایزه نقد و تسهیلات
تیم دوم: 80 میلیون تومان جایزه نقد و تسهیلات
تیم سوم: 50 میلیون تومان جایزه نقد و تسهیلات

گفتنی است طبق تفاهم انجمن مالی اسلامی ایران با نهادهای حامی مسابقه، افراد برتر این مسابقات به انتخاب کمیته علمی، جهت همکاری به نهادهای مذکور معرفی خواهند شد.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار