۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۰۳۹۱۸

عطنا- فیلم «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه، پیش از اکران عمومی در برخی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه علامه طباطبائی به نمایش گذاشته شد.

این فیلم که به قسمتی از زندگی و ترور شهید داریوش رضایی نژاد، یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور می‌پردازد، در روز 10 خرداد با حضور خانواده ایشان در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی اکران شد. داریوش رضایی نژاد، در سال 1390 طی یک عملیات تروریستی، توسط سرویس جاسوسی اسرائیل در تهران به شهادت رسید.

در مراسم اکران هناس، شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد، طی گفتگویی به نقش خود در طراحی سناریو این فیلم اشاره کرد و گفت: "در ابتدای شروع پروژه با بنده صحبت شد و در جریان نوشته شدن فیلمنامه قرار گرفتم، اما دست نویسنده‌ها را باز گذاشته و محدودیتی ایجاد نکردم تا روند فیلم برای مخاطب جذاب باشد. همچنین 11 ورژن از این فیلمنامه نوشته شده بود که من ورژن اول را خوانده و تایید اولیه را دادم".

وی در راستای میزان تطابق «هناس» با آنچه در واقعیت اتفاق افتاده است اظهار کرد: "بسیاری از دیالوگ‌های این فیلم طبق واقعیت است اما سناریو به طور کامل مطابق با زندگی من و داریوش نیست. می‌توان گفت بسیاری از موقعیت‌های تهدیدکننده‌ای که در فیلم وجود دارد مطابق با واقعیت است؛ در واقع من و همسرم با موقعیت‌های تهدید آمیز زیادی مواجه شدیم اما به هر حال اغراق‌هایی هم در شخصیت‌های آن وجود دارد؛ با این حال پس از ساخته شدن، من و دخترم با تماشای هناس تحت تاثیر قرار گرفتیم".

پیرانی در رابطه با کلیات این فیلم تصریح کرد: "به دلیل محدودیت‌هایی که در پرداختن به زندگی و شغل شهدای هسته‌ای وجود دارد، تخصص شهید رضایی نژاد به صورت کلی در این فیلم نمایش داده شده است و جزئیات در آن دیده نمی‌شود. به همین دلیل، شاید تنها از یک زاویه‌ می‌شد به این مسئله در قالب یک فیلم پرداخت و آن هم چیزی است که در فیلم «هناس» دیده می‌شود. به نظر من، اتفاقی که این فیلم به آن پرداخته است می‌تواند باعث همزادپنداری خانواده‌هایی شود که به لحاظ موقعیت شغلی مانند همسر من در شرایطی حساس هستند".

وی همچنین در راستای رخدادهای مشابهی که اخیرا علیه دانشمندان و مسئولان رده‌های حساس کشور اتفاق افتاده است افزود: "ساختارهایی که ماهیت تروریستی دارند، همچنان بر این مبنا فعالیت می‌کنند. این مسئله با اینکه قابل مهار و جلوگیری است اما همیشه ابتکار عمل، با تروریست‌ها بوده است. قطعا مقابله‌هایی با تروریسم صورت گرفته است و در غیر این صورت، تا به امروز ما باید با ترور دانشمندان بیشتری مواجه می‌شدیم".

پیرانی، در پایان با توجه به اینکه در حادثه ترور شهید رضایی نژاد، در کنار همسر و فرزندش مقابل خانه خود قرار داشت، اشاره کرد که ترور شهید صیاد خدایی نیز دقیقاً صحنه ترور همسرش را تداعی کرده است.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار