۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۶:۴۱
کد خبر: ۳۰۳۸۰۴

عطنا - رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند بسیاری از حقایق نیاز است که تبیین بشوند و کارهای بسیاری باید در جهت تبیین موضوعات مختلف انجام بدهیم.

این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان می دهد که بسیاری از موضوعات وجود دارد که نیاز دارد برای مردم روشن و واضح بشوند. در مقابل جریان تبیین هجمه همه جانبه دشمن به کشور سرازیر شده و سعی در آلوده سازی افكار عمومی دارد. جهاد تبیین خنثی کننده توطئه های دشمن است و میتوان بسیاری از ابهامات و تشابهات را از دامن افكار عمومی که با توطئه های دشمنان مورد خدشه قرار گرفته بودند زدود. عصر حاضر، عصر تكنولوژی و ارتباطات است و جنگ در آن نیز جنگ نرم است که منبع آن ارزش های انسانی است .

از جمله ارزش های مورد هجمه، ارزش های دینی و فرهنگی و سیاسی است و دشمنان تفكرات و عقاید مردم را میدان نبرد قرار داده اند و سعی دارند تا حقایق را وارونه نشان دهند. لذا لازم و ضروری است که تبیین و روشن سازی موضوعات صورت بگیرد .دشمنان دو هدف مهم را در جهت مقابله با جنگ تبیین دنبال میكنند . اول زنجیره تواصی به حق و صبر را قطع می کند. دوم حقایق را وارونه نشان می دهد. اگر در جامعه تواصی به حق و بصیرت افزایی وجود داشته باشد ، دیگر بنیان های آن جامعه دستخوش هجمه دشمن نخواهد شد.

قطع شدن این زنجیره باعث ایجاد تنهایی ناامیدی میشود و به تبع آن تمام اهداف بلند و آرمان های متعالی به سرانجام نخواهند رسید و هدف دیگر دشمن تصویر سازی غلط و تحریف واقعیت ها است . هم در تحریف واقعیت ها در مورد ایران و هم در مورد خودشان و هم در مورد وضعیت منطقه. دشمن در این قسمت از طراحی خود به دنبال این است که ملّت ایران را به این نتیجه برساند که در بن بست است، راه حل وجود ندارد مگر پناه بردن به آمریكا و زانو زدن در مقابل آمریكا و تسلیم شدن در مقابل آمریكا.

برای ساختن ایرانی قدرتمند باید با این دو هدف اساسی دشمن مقابله کرد و راه آن نیز تبیین حقایق و واقعیت ها است. جهاد تبیین از مهم ترین شاکله های جنگ نرم است که لوازم جدی دارد . از مهم ترین لوازم آن توجه به اخلاقیات ، صبر و پایبند بودن به عقلانیت و استدلال در تبیین مسائل است. آنچه مورد توجه رهبر انقلاب است این است که جهاد تبیین باید به معنای واقعی کلمه جهاد صورت بگیرد. رهبر انقلاب تاکید دارند که باید از اخلاق در تبیین پیروی کرد و از روش هایی مثل دروغ و تهمت که در رسانه ها و مطبوعات در صدد خدشه به افكار عمومی استفاده می شود اجتناب کرد. نكته مهمی که ایشان ذکر می کند این است که بالاخره همه در ما در فضای مجازی سهمی و مسئولیتی داریم که باید در این مسیر با جدیت حرکت کنیم.

نویسنده: سعید نظری، نشریه بصر، سال اول، شماره چهارم، بهار 1401

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار