۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۳۷۸۱

عطنا - آیین استقبال از دانشجویان کارشناسی رشته های علوم سیاسی و حقوق ورودی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پس از پایان همه گیری کرونا در دانشگاه با حضور دکتر علی آدمی، دکتر مجید عباسی، حجت الاسلام صادق اکبری اقدم و دکتر مهدی واحدی روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت در سالن اجتماعات دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

دکتر علی آدمی معاون آموزشی دانشگاه ضمن تبریک و اظهار خوشحالی از حضور مجدد دانشجویان در دانشگاه بیان کرد: «معاونت آموزشی تلاش دارد تا دانشجویان هیچ گونه استرس و نگرانی نداشته باشند. زمان در این دوره کارشناسی به سرعت می‌گذرد لذا خواهشمندم متوجه موقعیت‌ها، وظایف، حقوق و امکاناتی که برای شما دانشجویان در نظر گرفته شده باشید. قوانین مقررات را مرور کنید چرا که عدم آگاهی از آنها می‌تواند در برنامه درسی و آموزش شما اخلال ایجاد کند. از دانشجویان می‌خواهم با برنامه درسی دانشکده، گروه و دانشگاه همراه باشند تا بتوانند روال منظم و مشخصی را طی کنند. در کنار آموزش‌های رسمی؛ دانشگاه آموزش‌های غیررسمی تحت عنوان آموزش‌های تخصصی آزاد در قسمت‌های مختلف از جمله مهارت آفرینی و کاربردی در نظر گرفته تا دانشجو بتواند با استفاده از آنها در آینده و در بازار کار موفقیت بیشتری را داشته باشد و فرد موثری در جامعه باشند.»

او گفت: «دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه اساتید به نام و برجسته، کارشناسان زبده و دانش آموختگانی که در تراز بالا در کشور و در سطح حاکمیتی و علمی می‌درخشند را دارد پس انتظار می‌رود که قدر این فضا را بدانید، برای تحصیل برنامه ریزی منظم داشته و برای یکدیگر حقوق متقابل را تعریف کنید.جامعه نیازمند جدیت، تلاش و استعداد شماست و فلسفه حضور در این موقعیت گره‌گشایی از مشکلات جامعه است. مسئولیت اجتماعی دانشگاه در عصر حاضر پرورش افرادی مانند شما است که بتوانند مسائل کشور را تعبیر کنند. ما در دانشگاه تلاش داریم تمام حقوق شما از جمله خوابگاه، تغذیه، رفاه و.... با بهترین کیفیت و کمیت در اختیارتان قرار گیرد. دانشجو محور علم و توسعه است. دانشجو باید به دانشگاه، کشور، نظام جمهوری اسلامی و خود برای فردی شایسته شدن جهت دهد و با درس خواندن، جدیت، پرسشگری، نقادی و آرمان گرایی به پیشرفت و آبادانی کشور کمک کند‌.»
 
دکتر مجید عباسی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی گفت: «دانشگاه علامه طباطبایی جزو ۱۳ دانشگاه برتر و جامع ترین دانشگاه علوم انسانی کشور محسوب می‌شود پس باید به لحاظ علمی و معنوی حرمت این دانشگاه حفظ شود. دانشکده حقوق و علوم سیاسی به مراتب جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه دارد. بررسی‌ها نشان داده بیشترین رتبه‌های زیر هزار در دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده ما حضور دارند و برای پاسخگویی علم و تلاش هایشان؛ دانشکده ما اساتید برجسته‌ای دارد.»

وی افزود: «ظرفیت‌های دانشکده شامل کتابخانه، سالن مطالعه، دفاتر انجمن و تشکل‌های متفاوت، گروه‌های شبیه‌سازی که در مسابقات جهانی رتبه برتر دارند و برگزاری جلسات نشست‌های مربوط به موضوعات روز است. توصیه می‌کنم دانشجویان تحصیل را جدی بگیرند، به صورت دقیق آیین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی را مطالعه کنند، در صورت نیاز برای مشاوره به مدیران گروه‌ها مراجعه، سایت‌ دانشکده را برای دیدن مهم‌ترین اطلاعیه‌ها چک کنند، از برنامه‌های مسجد و معاونت فرهنگی دانشگاه استفاده و شئونات اخلاقی و علمی را نیز رعایت کنند.»
 
حجت الاسلام صادق اکبری اقدم مسئول نهاد رهبری دانشگاه بیان کرد: «دانشجوی امروزی باید مطالبه‌گر، نو‌آور، جهادگر در مسیر علمی فرهنگی و سیاسی، انقلابی و فعال فرهنگی و سیاسی باشد.  بیشترین فعالین کانون‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های علمی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی می‌باشند و دانشکده فعال و پویا است، می‌توان به آن جهت داد و هدفگذاری کرد. آنچه دنیای امروز به آن می‌پردازد سبک زندگی است، باید در زندگی به دنبال هدف باشیم. ویژگی جوان؛ امید که محرک او برای فعالیت است، می‌باشد.»

وی ادامه داد: «دانشجویان این دانشکده می‌توانند در زمینه حقوق و علوم سیاسی کشور پرچمدار باشند و اگر دانشکده تمایل داشته باشد، می‌توانیم چند رویداد ایده پردازی متناسب با همین رشته با جهت دینی، انقلابی و ارزشی بین دانشگاه‌هایی که رشته حقوق و علوم سیاسی دارند تعریف کنیم تا دانشجو در آن یک جهت فکری‌ را با نگاه بومی، دینی، ارزشی و اسلامی؛ به روز و کارآمد طراحی کند.»
 
دکتر مهدی واحدی معاون دانشجویی نیز گفت: «توضیح تمام آنچه در معاونت دانشجویی می‌گذرد زمان زیادی می‌طلبد. معاونت دانشجویی متولی کارهای پشتیبانی و رفاهی مانند امور مربوط به خوابگاه، تغذیه  وام‌های دانشجویی، سلامت و بهداشت تن و روان، تربیت بدنی فوق برنامه، کمیسیون موارد خواص و شورای انضباطی است.»

وی در رابطه با وضعیت خوابگاه‌ها گفت: «دانشگاه ما ۱۳ خوابگاه پراکنده دارد که از مشکلات ما به حساب می‌آید اما حسن خوابگاه‌ های ما نسبت به سایر خوابگاه‌های دانشگاه‌های تهران این است که متعلق به خود دانشگاه بوده و استیجاری نیست. تلاش ما در خوابگاه فراهم کردن شرایطی است که دانشجو در آرامش و آسایش نسبی تحصیل کند و فلسفه وجودی معاونت دانشجویی ایجاد آرامش و آسایش برای تحصیل دانشجویان است. ما پروژه خوابگاه تجمیلی پسرانه را شروع کردیم و پس از اتمام آن گام بعدی، خوابگاه تجلی دخترانه است تا رفت و آمد راحت‌تر شود و امکانات بیشتری در اختیار دانشجویان باشد.»

دکتر واحدی در رابطه با تغذیه دانشجویی گفت: «با زحمت مدیران در سال‌های متمادی، کیفیت تغذیه دانشگاه علامه طباطبایی جزو ۳ غذای دانشجویی برتر کشور است. ما در پخت غذاهای دانشگاه از برنج ایرانی و مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده می‌کنیم و با توجه به هزینه زیادی که برای غذا انجام می دهیم؛ هزینه دریافتی از دانشجو بسیار کم است. دانشگاه‌ها آن طور که باید مورد حمایت مالی سازمان برنامه و صندوق‌ رفاه نیستند لذا از دانشجویان خواهشمندم در مصرف غذا اسراف نکنند. طرح‌هایی مانند غذاهای نیم پرس که قیمت کمتری دارند و ظرف های برنج که در صورت زیاد بودن برنج، دانشجو قبل از مصرف غذا بتواند برنج اضافی را در آن بریزد برای اجرا مدنظر قرار داده‌ایم. کلام آخر این‌که طی دو سال اخیر آستانه تحمل افراد پایین آمده و توانمندی‌های ارتباطی خدشه‌دار شده پس زمان می‌برد تا به روال سابق برگردیم و در این مسیر همه نیاز داریم که صبرمان را بالا ببریم تا عادت‌ها تغییر کند. خواهشمندم کاستی‌های احتمالی را در دانشگاه تحمل کنید تا کیفیت انجام خدمات بهتر و بهتر شده و شرایط رفاهی بهتری فراهم شود.»

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار