۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۰۳۷۷۷

عطنا- بیانیۀ بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت فرارسیدن روز قدس منتشر شد. در این بیانیه از مردم عزیز ایران و دانشجویان دعوت شده تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

در این بیانیه آمده است:

"روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صهیونیزم است." ( مقام معظم رهبری مدظله العالی)

از آغازین روزهای نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس توسط امام راحل و عظیم الشان (قدس سره الشریف) قریب به 40 سال می گذرد ، اما آرمان آزادی قدس شریف هر روز عینی تر و نزدیک تر شده و به مطالبه ای عمومی نه تنها در جهان اسلام که در میان تمامی دلهای بیدار و اندیشه های آزاد تبدیل شده است و به فضل الهی این آرمان بزرگ وحدت بخش بزودی محقق خواهد شد و آن رژیم سست تر از خانه عنکبوت فروخواهد ریخت.

امروز همگان می بینند که رژیم صهیونیستی به دور خود حصار کشیده و خود را زیر گنبد به اصطلاح آهنین! پنهان کرده و این نشان‌دهنده آنست که آنها نه تنها توان توسعه مورد ادعای خود را نداشته بلکه در همین فضای محدود خود هم احساس امنیت نمی کنند.

بنا به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله)، مقاومت و جهاد تنها مسیر مقابله با جنایات صهیونیست هاست و نباید سازش با ستمکاران را با مقاومت و ایستادگی عوض کرد ، تجربه سالیان متمادی مقاومت ملت های آزاده جهان خصوصا در فلسطین عزیز و در دهه گذشته در یمن و سوریه و عراق نشان داد که تنها راه پیروزی ملت های مورد ظلم واقع شده، مقاومت و ایستادگی در برابر جبهه شیطانی امریکا و صهیونیسم است.

استکبار، ایادی و مزدوران او فکر می‌کردند، قدس و آزادی آن برای همیشه فراموش خواهد شد، آنها خیال می‌کردند اشغالگر در سرزمین اشغالی تثبیت شده است. اما با زلزله ای که امام عزیزِ راحلِ ما با نامگذاری روز قدرس به تن اشغالگران انداخت دهه هاست که هر گونه آرامش و امیدواری به آینده را از ایشان گرفته است. در دوران کنونی مسئله قدس تجلی روشنی از ناکامی های محور غربی عبری عربی در برابر جهان اسلام است و قدس مفهوم عینیت یافته برای برانگیختن روحیه وحدت در جهان اسلام و روز قدس تجلی تفوق مشت بر درفش و سنگ بر تانک است و در حقیقت نخ تسبیح مقاومت در جهان اسلام است.

قدس سنگر اول جبهه اسلام در برابر استکبار و مرز پیشین نبرد با تمدن بی رحم و وحشی غرب است و اگر ما مسلمین در انجام وظایف خود کوتاهی نکرده و با درایت وبصیرت در میدان حضور داشته باشیم،در نهایت نابودی بازیگر اصلی که رژیم صهیونیستی باشد تا خود استکبار در جهان را رقم خواهیم زد. به یاری خداوند سبحان قدس پیروز است و ملت فلسطین بزودی به سرزمین‌شان باز خواهند گشت و قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله گاه اول مسلمین در اختیار مسلمانان قرار خواهد گرفت.

در پایان خاطر نشان می سازد که هنر ماندگار فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی در ایجاد شبکه مقاومت در تار و پود جهان اسلام و ایجاد هسته های جدید مقاومت در عراق، سوریه، یمن و برهم زدن نقشه راه استکبار در انحراف بیداری انسانی و اسلامی به بهار عربی در حقیقت نتیجه مقاومت گروه های حزب الله با محوریت قدس است.

بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی ضمن دعوت از آحاد ملت عزیز و خصوصاً دانشجویان و اساتید محترم برای شرکت در راه پیمایی روز قدس امیدوار است با حضور حداکثری امت روزه دار علاوه بر انجام وظیفه انسانی و اسلامی موجبات دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام ستمدیده گان جهان فراهم گردد.

والعاقبه لاهل التقوی و الیقین
بسیج اساتیددانشگاه علامه طباطبائی
8 اردیبهشت 1401 مصادف با 26 رمضان المبارک 1443

 

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار