۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۰۱
کد خبر: ۳۰۳۶۵۴

عطنا- دفتر انجمن روابط عمومی ایران با حضور دکتر علی اصغر کیا، رئیس دانشکده علوم ارتباطات، دکتر حسینعلی افخمی، مدیر گروه روابط عمومی، خسرو رفیعی، رئیس هیئت مدیره و اعضای انجمن روابط عمومی ایران در دانشکدۀ علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی افتتاح شد.

دکتر کیا، رئیس دانشکدۀ علوم ارتباطات در این نشست که در این دانشکده برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: گسترش ارتباطات دانشکدۀ علوم ارتباطات و انجمن روابط عمومی ایران دارای مزیت های بسیاری برای این دانشکده است. یکی از معضلات دانشجویان این دانشکده، خصوصاً دانشجویان رشتۀ روابط عمومی، بحث کارورزی آنهاست. حضور این انجمن در دانشکده در این زمینه، موثر و کاربردی خواهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، با این اقدام، گامی دیگر در راستای یکی دیگر از سیاست های دانشگاه که «ارتباطات با صنعت و جامعه» است، برداشته می شود. این انجمن ظرفیت های خوبی در راستای ارتباط با روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و صنایع مختلف در کشور دارد که مایلیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

راه اندازی دفتر انجمن، پلی بین دانشگاه و صنعت

دفتر انجمن روابط عمومی ایران در دانشکدۀ علوم ارتباطات افتتاح شد

به گفتۀ دکتر کیا، برگزاری نشست های علمی، کارگاه های عملی و همچنین استفاده از تجربه های اعضای این انجمن از دیگر موارد مثبت این همکاری است.

رئیس دانشکدۀ علوم ارتباطات تصریح کرد: با حضور و راه اندازی دفتر این انجمن در دانشکده، پلی بین دانشگاه و صنعت زده می شود و این دانشکده به عنوان «پایگاه روابط عمومی ایران» شناخته می شود. همچنین این اقدام باعث ارتقای رشته و جایگاه واقعی روابط عمومی در کشور می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در اردیبهشت ماه و در روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، یک همایش یا نشست تخصصی با همکاری این انجمن در دانشکده برگزار شود.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به مرجعیت علمی دانشکده علوم ارتباطات در زمینۀ دانش ارتباطات ایران بیان کرد: یکی از راه های حفظ این مرجعیت، گسترش ارتباط با انجمن های علمی تخصصی است. همچنین می توان جایزۀ ویژۀ روابط عمومی برای کتاب ها، پایان نامه ها، مقاله ها و طرح های برتر به طور سالانه در نظر گرفت.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که به زودی فصلنامۀ علمی پژوهشی در زمینۀ روابط عمومی و همچنین مقطع دکتری رشتۀ روابط عمومی در این دانشکده راه اندازی شود.

افخمی: دکتر نطقی یک سرمایۀ معنوی برای دانشگاه است

دفتر انجمن روابط عمومی ایران در دانشکدۀ علوم ارتباطات افتتاح شد

در ادامۀ این نشست، دکتر حسینعلی افخمی، مدیر گروه آموزشی روابط عمومی دانشکدۀ علوم ارتباطات طی سخنانی اظهار کرد: دو نقطۀ مشترک بین حاضران در این نشست وجود دارد. یکی اینکه اغلب از دانش آموختگان دانشکدۀ علوم ارتباطات هستیم و دیگری اینکه شاگرد دکتر حمید نطقی بوده ایم.

وی ادامه داد: بسیار خرسندم که دفتر این انجمن در دانشکدۀ علوم ارتباطات بازگشایی شده است. یکی از آسیب‌های دانشجویان رشتۀ روابط عمومی، واحدهای کارورزی آنهاست که با حضور این انجمن در دانشکده و ارتباط آنها با صنعت و جامعه این مشکل رفع خواهد شد.

مدیر گروه آموزشی روابط عمومی دانشگاه با اشاره به کتاب «مدیریت و روابط عمومی» اثر دکتر نطقی که در سال 1397 مجدد به همت وی تجدید چاپ شده، خاطرنشان کرد: این کتاب از آثار گرانبهای حوزۀ روابط عمومی است. دکتر نطقی یک «سرمایۀ دانشگاهی» و یک «سرمایۀ معنوی» است که باید به خوبی از آن برای برندسازی دانشگاه استفاده شود.

دکتر افخمی در ادامه پیشنهاد داد چنانچه دست نوشته، کتاب یا اثری از دکتر نطقی نزد شاگردان و دوستان وی وجود دارد، جهت استفادۀ علاقه‌مندان به حوزۀ روابط عمومی، منتشر و در اختیار همه قرار گیرد.

موزۀ روابط‌عمومی در دانشکدۀ علوم ارتباطات راه‌اندازی شود

این استاد دانشگاه بیان کرد: بحث دیگری که این دانشکده با همکاری انجمن روابط عمومی ایران می توان انجام داد، راه اندازی موزه یا مرکز اسناد و مدارک روابط عمومی ایران در این دانشکده است. در زمینۀ روزنامه نگاری و مطبوعات کارهای ارزشمندی در کتابخانه ملی و مرکز اسناد، کتابخانه مجلس و... صورت گرفته اما در زمینۀ روابط عمومی خلاء چنین امری احساس می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به بزرگانی که در حیطۀ روابط عمومی اثرگذار بوده اند، تصریح کرد: کسانی مانند فریدون مشیری، سیاوش کسرایی و دیگران در زمینۀ روابط عمومی بسیار اثرگذار بوده اند. این افراد، سرمایه های روابط عمومی کشور و به نوعی الگو و راهنمای ما در این زمینه هستند. این نشان می دهد افرادی که در این زمینه کار می کنند می توانند رویکرد فلسفی هم داشته باشند.

دفتر انجمن روابط عمومی ایران در دانشکدۀ علوم ارتباطات افتتاح شد

وی افزود: فلسفۀ روابط عمومی، شعر معروف سعدی، شاعر ایرانی است که در آن بیان می کند، بنی آدم اعضای یکدیگرند. با این نگاه باید روابط عمومی را به طور همه جانبه و کلی نگاه کرد و هر فردی، گوشه ای یا جنبه ای از آن را نبیند. به عبارتی روابط عمومی صرفاً «واحد جنبی سازمان‌ها» نباشد.

دکتر افخمی در پایان با اشاره به آمار بالای جذب در بازار کار دانش آموختگان این رشته بیان کرد: دانش آموختگان این رشته، سرمایه های دانشکده و دانشگاه هستند که باعث ارتقای دانشکده و دانشگاه می شوند. همچنین این رشته جزو معدود رشته های علوم اسنانی در کشور است که بیشترین بازار کار برای دانش آموختگان را دارد.

رفیعی: آمادۀ تربیت دانشجویان روابط‌عمومی برای ورود به بازار کار هستیم

در ادامۀ نشست، خسرو رفیعی، رئیس هیئت مدیرۀ انجمن روابط عمومی ایران طی سخنانی اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهم این انجمن، دانش آموختگان این رشته، کارشناسان و مدیران روابط عمومی در کشور است. به همین دلیل ارتباط انجمن روابط عمومی ایران با دانشکده علوم ارتباطات می تواند بسیار موثر و کاربردی باشد. همچنین با همکاری یکدیگر می توان دانشجویان این رشته را برای حضور در صنعت و جامعه تربیت کرد.

وی ادامه داد: با راه اندازی دفتر این انجمن در دانشکدۀ علوم ارتباطات، دانشجویان با حضور در این انجمن به طور عملی با فعالیت های روابط عمومی آشنا و آمادۀ ورود به بازار کار شوند.

دفتر انجمن روابط عمومی ایران در دانشکدۀ علوم ارتباطات افتتاح شد

رفیعی با اشاره به نشریۀ فعال این انجمن که به صورت تخصصی اخبار و رویدادهای روابط عمومی کشور را منتشر می کند، اظهار کرد: دانشکده علوم ارتباطات می تواند از ظرفیت های این نشریه هم استفاده کند. این نشریه می تواند نمایندۀ دانشکده در زمینۀ پوشش اخبار و مطالب مربوط به حوزۀ روابط عمومی باشد.

انجام پژوهش های مشترک، افکارسنجی در حیطه های مختلف، برگزاری دوره های کوتاه مدت و... از دیگر پیشنهادهای رفیعی برای همکاری های مشترک میان انجمن روابط عمومی ایران و این دانشکده بود.

گفتنی است در پایان این نشست، دفتر انجمن روابط عمومی ایران در طبقۀ همکف دانشکدۀ علوم ارتباطات افتتاح شد.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار