۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۶۱۵

عطنا - روز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه انجمن علمی دانشجویی مطالعات افغانستان در دانشگاه علامه طباطبایی از تلاش های هشت ساله‌ی دکتر ماندانا تیشه‌یار مدیر سابق واحد مدیریت همکاری های علمی بین المللی این دانشگاه، قدردانی کرد.

خانم دکتر تیشه یار در طی تصدی خود، خدمات ارزشمندی را به جامعه دانشگاهی افغانستان ارائه کرده و زمینه جذب و پیشرفت بسیاری از دانشجویان اهل افغانستان در دانشگاه علامه را فراهم آورد.

در این برنامه، دکتر میرویس بلخی وزیر پیشین معارف افغانستان و دکترمحمدداوود منیر استاد دانشگاه هرات، نیز به شکل مجازی و دکتر میترا راه نجات و دکتر رز فضلی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی حضور داشتند.

دکتر بلخی در سخنانش ضمن قدردانی از خانم دکتر تیشه‌یار بخاطر حسن نیت و فعالیت‌های فرهنگی‌شان در راستای نزدیکی دو ملت افغانستان و ایران، گفت: پیش از آشنایی با خانم دکتر تیشه‌یار و دوستان دیگر ایرانی، شناخت من از ایران و مردم ایران، خیلی محدود و در حد برخوردهای سیاسی دو کشور بود اما با زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی‌های خانم دکتر در عرصه‌های فرهنگی و فراهم شدن سفرهای علمی به ایران و هم‌چنان سفر دوستان ایرانی به افغانستان، این شناخت وسیع‌تر و مستحکم‌تر شده است.

او هم‌چنان بخاطر استقبال و برخورد نیک کشور دوست ایران با فرهنگیان، نخبگان و در کل مردم افغانستان به ویژه در تحولات اخیر، اظهار قدردانی و تشکر کرد.

پس از آن دکتر منیر صحبت کرده، از فعالیت‌های فرهنگی دکتر ماندانا تیشه‌یار سپاس‌گزاری کرد و گفت: دکتر تیشه‌یار یکی از شخصیت‌های مفید و تاثیرگذار در روابط فرهنگی میان افغانستان و ایران بوده است. او افزود که با فعالیت‌های خوب دکتر تیشه‌یار، زمینه برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی میان دانشگاه هرات و دانشگاه علامه طباطبایی فراهم شد. او گفت که همکاری‌ها و فعالیت‌های بی دریغ خانم‌ دکتر سبب شد که دانشگاه هرات با دانشگاه علامه تفاهم‌نامه همکاری به انجام برسانند و زمینه برای ادامه تحصیل استادان دانشگاه هرات مساعد شود.

در پایان خانم شیرین تاجیک دبیر انجمن علمی دانشجویی مطالعات افغانستان به نمایندگی از همه دانشجویان افغانستانی دانشگاه علامه طباطبائی صحبت کرده، ضمن تقدیر و سپاس از فعالیت‌های خانم دکتر تیشه یار ابراز امیدواری کرد که راه ایشان همچنان ادامه پیدا کند.

در ادامه، انجمن علمی دانشجویی مطالعات افغانستان، هدیه‌ ای را به رسم ستایش و یاد بود که ویژه خانم دکتر تیشه‌یار تهیه کرده بودند، توسط خانم دکتر رز فضلی به ایشان پیشکش  کرد.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار