۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۳۳
کد خبر: ۳۰۳۶۰۱

عطنا- نشست «نقش دانشگاهیان در جهاد تبیین» با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه‌ علامه‌طباطبائی در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با تأکید بر اهمیت «جهاد تبیین»، عکس منتشر شده از بیعت همافران با امام خمینی(ره) را نمونه‌ای از اثر ماندگار کار تبیینی برشمردند و گفتند: عامل ماندگاری و اثرگذاری آن حادثه تاریخ‌ساز و تحول‌آفرین، همان قاب تصویر هنرمندانه‌ای بود که با امکانات رسانه‌ایِ محدود آن روز منتشر شد و این نشان‌دهنده اثر بی‌بدیل روایت‌گریِ درست از حوادث است.

ایشان با اشاره به گسترش انواع رسانه‌ها در بسترهای مختلف، سیاست قطعی رسانه‌های معاند اسلام و ایران را تحریف واقعیت‌ها با بکار بستن دروغ‌های حرفه‌ای دانستند و افزودند: آنها برای اجرای این سیاست، با بزک کردن چهره زشت و فاسد رژیم طاغوت و پوشاندن خیانت‌های آنها، حتی به دنبال تزیین و آرایش تصویر سراپا جنایت ساواک هستند و در مقابل، با مخدوش کردن چهره انقلاب و امام بزرگوار، پیشرفتها، حقایق و نقاط مثبت انقلاب را کاملاً کتمان، و نقاط ضعف را صدها برابر بزرگ‌نمایی می‌کنند، بنابراین در مقابل این تهاجم رسانه‌ای، جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.

سخنان رهبر انقلاب بهانه‌ای شد برای دعوت از دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی برای حضور در نشست «نقش دانشگاهیان در جهاد تبیین؛ عرصه‌های پیش رو برای تبیین و روایت‌گری دستاوردهای کشور» که در خبرگزاری فارس برگزار شد.

جوان‌ها باید با پیشرفت‌های حقیقی کشور آشنا شوند

دکتر معتمدی در این نشست به نکته برجسته صحبت‌های مقام معظم رهبری که مخاطب قرار دادن جوانهاست، اشاره و یک روش تبیینی را به کارگیری جوان‌ها اعلام کرد و گفت: جوان‌ها باید با پیشرفت‌های حقیقی کشور آشنا شوند.

منابع اندیشه جوانان را باید شناخت

به گفته این استاد دانشگاه باید با ادبیات روز و ادبیات جوان‌ها و آنچه که به ذهن آنها شکل می‌دهد، آشنا شد، یعنی باید فهمید که امروز منابع اندیشه و منابع خردورزی دانشجویان از کجا شکل می‌گیرد و باید بتوانیم با زبان هنر با جوان‌ها صحبت کنیم.

وی اصلی‌ترین ظرفیت برای تبیین را انقلاب اسلامی مطرح و در این نشست تاکید کرد که خود انقلاب اسلامی نیاز به تبیین و روایتگری دارد، چرا که  تمام معادلات جهانی را به هم زده است. منطق انقلاب اسلامی با فطرت انسان ها هماهنگ است و این دستاورد انقلاب اسلامی است که باید تبیین شود.

دکتر معتمدی تکرار را در تبیین بسیار ضروری اعلام می‌کند و تاکید دارد که باید امکان مشارکت همگانی فراهم شود، به نمایش درآوردن پیشرفت‌ها، گفتن از آنها را تسهیل می‌کند.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار