۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۸:۱۶
کد خبر: ۳۰۳۵۹۰

عطنا - در چند قرن اخیر علم آمار همانند سایر علوم، راه پیشرفت خود را پیموده است و نقش مثبتی در سایر  علوم از جمله علوم انسانی، اقتصادی و ... ایفا کرده است. این کتاب به منظور آشنایی دانشجویان رشته های امار، ریاضی ، علوم اجتماعی، اقتصاد با مفاهیم و روش های آماری تدوین شده است.

کتاب حاضر حاصل سال ها تجربه نویسنده در روش های اماری است. فصل اول این کتاب آشنایی با مفاهیم مقدماتی امار و احتمال است.

در فصل دوم تا هفتم این کتاب به مباحث روش های آماری شامل نمونه گیری تصادفی، برآوردیابی، آزمون فرض های آماری، آزمون ناپارامتری، رگرسیون و آنالیز واریانس پرداخته شده است که همچنین مطابق با سرفصل درس روش های آماری دانشجویان رشته های آمار، آمار احتمال ۲ دانشجویان ریاضی و علوم کامپیوتر، امار ۲ اقتصاد، آمار و کاربرد آن در مدیریت ۲ و آمار مهندسی رشته مهندسی صنایع است و می تواند در درس تحلیل آماری تمامی رشته ها و درس های مشابه استفاده شود.

برای تنظیم و خلاصه کردن داده ها پیوست الف در کتاب آورده شده که هنگام نیاز می توان به آن مراجعه کرد و در پیوست ب کتاب مراحل انجام تمامی روش های آماری و خلاصه سازی داده ها که که در کتاب مطرح شده، با استفاده از نرم افزار spss و تحلیل خروجی های ان تعلیم داده شده است.

در پیوست پ نیز جدول های اماری به طور کامل رسم شده است. یکی از مزایای اصلی این کتاب آوردن مثال های متعدد در هر فصل به همراه حل آن است که باعث یادگیری بیشتر نسبت به موضوع است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این کتاب به این نشانی مراجعه کنید.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار