۰۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۰۳۵۶۲

عطنا- رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: باید ارزیابی درستی از وضعیت موجود در حوزه آسیب های اجتماعی در کشور داشته باشیم.

دکتر علی انتظاری در چهارمین کنگره بین المللی و سی و ششمین همایش مددکاری اجتماعی در ایران به مناسبت روزهای ملی و جهانی مددکاری اجتماعی با موضوع مددکاری اجتماعی و ادغام اجتماعی در سخنرانی خود با عنوان ادغام اجتماعی و همبستگی اجتماعی افزود: برخی واقعیت ها نشان از عدم موفقیت ما در کشور در حوزه کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

وی اضافه کرد: ادغام اجتماعی فرایندی است که طی آن افراد مختلف در اجتماع در فرایند تصمیم گیری های مختلف مرتبط با جامعه مشارکت دارند.

وی ادامه داد: اتفاقات مختلف در عرصه های گوناگون نشان می دهد که در کار خود در حوزه آسیب های اجتماعی موفق نبوده ایم. یکی از مهم‌ترین اشتباهات رویکرد مبتنی بر جزئی نگری و روانشناختی است که مواجهه های مختلف در جامعه وجود دارد، زمانی که گفتمان علوم اجتماعی ضعیف باشد، کاری در خصوص جریان های اجتماعی موجود در جامعه صورت نداده ایم.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: اینکه رخدادهای بزرگ اجتماعی که منجر به آسیب های اجتماعی شود را در نظر نگیریم و بعد از آن بدنبال ادغام اجتماعی باشیم، درست نیست.

دکتر انتظاری بیان داشت: در شرایط امروز که ناشی از تصمیم گیری های نادرست در خصوص الگوهای مردمی منجر به شکل گیری جامعه ای با رویه های شبه مدرن شده است. سیستم مدیریت شهری محله ها را تبدیل به محله های اختصاصی برای اغنیا و فقرا تبدیل کرده است و حال بدنبال ادغام در جامعه هستیم.

وی گفت: باید از رویکرد روانشناختی صرف به هژمونی کردن علوم اجتماعی حرکت کنیم و مردمی کردن مهمترین استراتژی در این حوزه است که زمینه های آن در فرهنگ ما وجود داشته است و از طرف دیگر باید با الگوهای شبه مدرن مقابله کنیم و به آنها توجه خاص داشته باشیم.

این استاد دانشگاه در پایان اظهار کرد: باید محله های متشکل از اقشار مختلف را احیا کنیم و در این حوزه می بایست به قدیم برگردیم.

باید ارزیابی درستی از وضعیت موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی در کشور داشته باشیم

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار