۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴
کد خبر: ۳۰۳۵۰۳

عطنا - در روز 22 بهمن و همزمان با برگزاری راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، غرفه دانشگاه علامه طباطبایی در نزدیکی ایستگاه متروی حبیب اللهی پذیرای راهپیمایان و علاقمندان بود.

تعدادی از اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه با حضور در غرفه دانشگاه ضمن دیدار با یکدیگر به تجدید خاطره و گفتگو پرداختند.

دکتر عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر معصومه اسمعیلی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دکتر عصمت مومنی مدیر امور اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از جمله بازدیدکنندگان از غرفه دانشگاه بودند.

دکتر معتمدی: علیرغم همه دشمنی ها، آرمان های انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای ایران رقم خورده است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگوی کوتاهی با عطنا در غرفه دانشگاه در مورد اهمیت گرامیداشت دهه فجر گفت: شاید برای کسانی که پیروزی انقلاب را ندیده اند، واکنش مردم نسبت به این پدیده مبهم باشد. یکی از جنبه های مهم انقلاب اسلامی ایران، آرمان های آن است که فراتر از مرزهای ایران رقم خورده است. این ساده نیست که پس از چهل سال دشمنی علیه انقلاب اسلامی، شعارهای آن از یمن، هندوستان، امریکای لاتین و آفریقا هم شنیده می شود.

وی افزود: این نشان دهنده حقانیت و وجود استدلال در شعارهای انقلاب اسلامی است و این شعارها با روحیه انسان ها سازگار است. به لحاظ اجتماعی اتفاقات و موفقیت های بعد از انقلاب اسلامی در ایران علیرغم همه کاستی ها ،فوق العاده است. ما هم اکنون چهار میلیون دانشجو داریم که با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. از نظر تعداد رشته ها و تخصص ها هم همین طور و تقریبا 95 درصد تخصص های مختلف در داخل کشور وجود دارد.

دکتر معتمدی گفت: قبل از انقلاب جمعیت زیادی از پزشکان ما هندی و پاکستانی بودند. امروزه هم پزشک و هم متخصصان زیادی داریم و تقریبا همه نیازهای پزشکی خود را پاسخگو هستیم. امید به زندگی هم از 55 سال برای خانم ها در قبل از انقلاب به 78 سال برای خانم ها رسیده و این رقم برای آقایان 75 سال است. این نشاندهنده بهبود شرایط اجتماعی، افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و بالارفتن سطح زندگی در کشور است. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: انقلاب اسلامی پیام بزرگی دارد و آن این است که ملت ها روی پای خودشان بایستند و به خودشان تکیه کنند و کمک کنند تا انسانیت انسان ها و استعدادهای انسانی بارور شود. امیدواریم این نهضت و انقلاب با اقتدار در صحنه گیتی به پیش رود و آحاد مردم از پیام انقلاب استفاده کنند. 

ویدئوی این گفتگو و تصاویری از غرفه دانشگاه علامه طباطبایی را در ادامه می بینید. 

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار