۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۴۹۶

عطنا- کتاب نوسازی زندگی نوشته دکتر حسین عبدالهی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است.

این کتاب سعی دارد به خواننده بگوید که در هر مرحله ای از عمر که هستیم می‌توانیم سبک زندگی خود را تغییر دهیم و در نتیجه به سوی کمال و تعالی حرکت کنیم. ایدۀ اولیۀ نوشتن این کتاب زمانی شکل گرفت که خود نویسنده پس از پشت سرگذاشتن فراز و نشیب های فراوان در زندگی شخصی، شغلی و اندیشیدن برای یافتن راه حل مقابله با مشکلات زندگی بهتر است که خاطرات آزاردهنده گذشته را فراموش کند و  با تجربیاتی که خواسته یا ناخواسته به دست آورده و با تغییر نگرش و باورهای خود به گونه ای دیگر به زندگی نگاه کند.

کتاب های زیادی از نویسندگان بزرگ دربارۀ این قبیل موضوع ها در دسترس است اما قالب این کتاب ها به صورت ترجمه بوده و محتوای آن ها بیشتر در فرهنگ مغرب‌زمین مطرح بوده و کاربرد دارد که این قبیل آثار با ویژگی های فرهنگی جامعه ما تناسب چندانی ندارد. در کتاب حاضر تلاش شده است با توجه به بافت فرهنگی جامعه ایرانی به ضرورت تغییر و تحول در زندگی پرداخته شود که این از ویژگی های مثبت و حائز اهمیت کتاب است.

تلاش نویسنده بر این بوده که مطالب را به زبانی ساده و به گونه ای خلاصه شده برای خواننده بیان کند در نتیجه پیام در‌ کمترین زمان به خواننده منتقل می شود.

محتوای کتاب در پنج فصل سامان‌دهی شده است. فصل اول به چیستی و چرایی نوسازی زندگی و همچنین عوامل موثر در نوسازی زندگی و قرارداد های ذهنی پرداخته است.

فصل دوم به عامل خود تاکید کرده است. اگرچه در سرنوشت ما عوامل مختلفی دخیل هستند و عامل اصلی خودمانیم و هر آنچه هستیم تصمیم خودمان بوده است. فصل سوم به تشریح ساز و کارهای نوسازی زندگی پرداخته و پاسخ به سوالاتی از قبیل چه زمانی نوسازی را آغاز کنیم و آیا نوسازی زندگی یک باره صورت می‌گیرد و از این قبیل سوال ها پرداخته است. 

فصل چهارم به الزامات نوسازی زندگی تاکید دارد و بدین‌ منظور مواردی را پیشنهاد کرده و در آخر، فصل پنجم به مهارت های نوسازی زندگی همچون ذهن آگاهی، غلبه بر ترس، غربال کردن عادت‌ها، تفکیک امور از یکدیگر، دیدن مسائل خرد در یک قالب و تصویر کلان و مواردی از این دست مورد بحث قرار گرفته است.

مخاطب این کتاب همۀ کسانی هستند که می خواهند زندگی نوینی را بنیاد کنند. مهم این نیست که در چه سن و سالی باشیم مهم این است که ضرورت اصلاح، تغییر و تعالی را درک کرده و بر اساس آن برای بهبود زندگی خویش دست به اقدام بزنیم.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار