۰۹ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۰۳۴۳۷

عطنا- جلسۀ اعضای هیئت مدیرۀ مجمع صنفی استادان دانشگاه علامه طباطبائی با معاون و مدیران حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه هلامه طباطبائی برگزار شد.

پیرو نشست دو ماه گذشته اعضای هیئت مدیره  مجمع صنفی استادان دانشگاه علامه طباطبائی با دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه به منظور طرح و پیگیری مسائل و مشکلات استادان، نشست دوم اعضا با معاون و مدیران معاونت توسعه و مدیریت منابع برگزار شد.

در این نشست که حدود سه ساعت طول کشید، دکتر رضا صابری، معاون توسعه و مدیریت منابع به همراه مدیران اداری، مالی و رفاه  دانشگاه و اعضای هیئت مدیره مجمع صنفی استادان حضور داشتند.

در بخش نخست این نشست به مسائل مربوط به مدیریت دانشگاه و جایگاه مجمع در آن پرداخته شد. در این زمینه، مسائلی از جمله تأکید بر جایگاه مجمع به عنوان تنها نهاد برخاسته از رأی مستقیم اعضای محترم هیئت علمی، نقش مجمع صنفی در خصوص طرح مسائل، مشکلات و نگرانی های اعضای محترم هیئت علمی به عنوان یک نهاد حقوقی و تنها پل ارتباطی بدنه دانشگاه (اعضای هیئت علمی) با مدیران ارشد، تاکید بر مشارکت حداکثری بدنه هیئت علمی و به ویژه استفاده از تجربه و دانش پیشکسوتان در اداره امور دانشگاه، تأکید بر وظایف ذاتی دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و پرهیز از حاشیه نگری وامور غیر مرتبط با دانشگاه و جایگزین نکردن فروع و حواشی به جای اصول و متن مورد بحث قرار گرفت.

بر این اساس، بخش دوم به مسائل صنفی از جمله بحث مفصل در خصوص مشکل تغییر بیمه جمع کثیری از همکاران از تأمین اجتماعی به خدمات و راهکارهای برون رفت از این مشکل و پیگیری موضوع، طرح مشکل مسکن اعضای علمی و کارکنان دانشگاه و تاکید بر پیگیری آن از طرف مدیریت دانشگاه و تعاونی مسکن و فعال نمودن تعاونی های مسکن با برگزاری انتخابات، اعتراض به ادامه نحوه پرداخت حق الزحمه داوری، علیرغم توافق قبلی با ریاست سابق مبنی بر لغو مصوبه مورد نظر، تأکید بر محفوظ ماندن کمک هزینه سفر اعضا و کارکنان با توجه به عدم امکان مسافرت به دلیل بیماری کروناو محدودیت های مقرر، درخواست نظارت بیشتر بر عملکرد بیمه های تکمیلی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیمه شدگان پرهیز از اعمال فشار در خصوص حضور تمام وقت و خارج از عرف اعضای هیئت علمی به بهانه افزایش حقوق، افزایشی که بدلیل تورم سرسام آور نتوانست توان خرید را حتی به دوسال پیش برگرداند، بحث مفصل درخصوص صندوق صنفی اعضای هیئت علمی و موانع ایجادشده دربرابر طرح هایی که ازسوی هیأت مدیره صندوق به دانشگاه  ارائه گردیده، درخواست رفع موانع بانکی دریافت تسهیلات خرید مسکن از سوی اداری مالی دانشگاه، طرح مشکلات موجود در خصوص ترفیع اعضای هیئت علمی پرداخته شد.

لزوم راه اندازی تعاونی مسکن استادان و کارکنان دانشگاه/ تأکید بر جایگاه مجمع به عنوان تنها نهاد برخاسته از رأی مستقیم اعضای هیئت علمی

دکتر صابری، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه در این نشست گفت: رئیس محترم دانشگاه در خصوص تامین مسکن استادان و کارکنان دغدغه جدی دارند و از این رو، اخیراً سطح کمیتۀ رفاهی دانشگاه به شورای رفاهی زیر نظر شخص رئیس دانشگاه ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود: در شرایط کنونی که دولت نیز در تامین مسکن اراده و برنامه جدی دارد می توان امیدوار بود که این اولویت مهم را نیز به خوبی در دانشگاه پیگیری کنیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه اظهار کرد: در گام اول باید گزارش جامعی از وضعیت تعاونی های مسکن دانشگاه از گذشته تا زمان حال تهیه کنیم و بعد براساس طرح جامع اقدام کنیم. البته در این خصوص معتقدیم تا زمین رایگان یا ارزان قیمت تامین نکنیم نمی توانیم اقدام موثری انجام دهیم.

وی در پاسخ به مطالبۀ اعضای مجمع در خصوص تبدیل صندوق بازنشستگی و مشکلات پیش آمده برای استادان بازنشسته بیان کرد: مجمع صنفی از مسیرهای خود این موضوع را پیگیری کنند. ما هم از طریق دوستان مجلس در جهت رفع مشکل، موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

در پایان دکتر صابری توجه به نقطه نظرات اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در خصوص میزان خدمات دریافت شده از بیمه تکمیلی دانشگاه را مورد تاکید قرار داد.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار