۲۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۵۴
کد خبر: ۳۰۳۲۹۴

عطنا - هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی ‌زبان فارسی توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی از ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور ۱۳۹۵ با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجو  و استاد زبان فارسی از چهل و یک کشور و پنج قاره جهان در این دانشگاه برگزار شد.

بنیاد سعدی با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی را به ‌منظور تقویت بنیه علمی و ارتقای سطح دانش استادان دانشگاه، مدرسان، معلمان و دانشجویان خارجی رشته زبان و ادبیات فارسی، روابط بین‌الملل، خاورمیانه، شرق‌شناسی و سایر رشته‌های مرتبط در مرداد و شهریور ۹۵ برگزار کرد.

گزارش ویدئویی میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی از فارسی زبانان پنج قاره جهان در سال 1395

این دوره با حضور دانشجویان و استادان زبان و ادبیات فارسی از پنج قاره دنیا در دو بعد آموزش زبان‌فارسی و برنامه‌های فرهنگی- تفریحی اجرا شد. هدف از این دوره علاوه بر آشنایی با تاریخ، تمدن، فرهنگ، آداب ‌و رسوم ایران، تقویت دانش زبانی و مهارت‌های ارتباطی استادان خارجی زبان و ادبیات‌فارسی، تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن، نوشتن و توسعه توان ارتباطی فارسی آموزان خارجی و همچنین شناسایی زبان‌آموزان ممتاز برای ادامه تحصیل در ایران عنوان شده بود.

گزارش ویدئویی میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی از فارسی زبانان پنج قاره جهان در سال 1395

شرکت‌کنندگان در این دوره ابتدا در آزمون تعیین سطح شرکت کرده و سپس در سطح‌های تعیین‌شده در کلاس‌های خود حاضر شدند. در پایان دوره آموزشی از شرکت‌کنندگان آزمونی گرفته شده و به افرادی که دوره را با موفقیت در آزمونِ نهایی گذراندند «گواهینامه موفقیت» و به سایر شرکت‌کنندگان «گواهی‌نامه حضور» داده شد.

 مدت این دوره حدود ۱۲۰ ساعت کلاس آموزشی بودکه به شکل ۸ ساعت در روز برگزار شده و کل مدت دوره با شمار روزهای برگزاری برنامه‌های جانبی‌، نزدیک به یک ماه بود.

همچنین برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان این دوره با فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، برنامه‌هایی خارج از ساعت‌های آموزشی و روزهای تعطیل تدارک دیده شد که شامل بازدید از مراکز فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، آثار تاریخی، شخصیت‌ها و مفاخر فرهنگی و ادبی و در نهایت سفر به اصفهان بود. گزارش ویدئویی کوتاهی از بخشهایی از دوره مذکور را در ادامه ببینید.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار