۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۹۵۸

عطنا - جامعه علمی علوم سیاسی ایران یکی دیگر از بزرگان خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داد. دکتر احمد گل محمدی، مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در اوج ثمربخشی و خدمت به دانشگاه بر اثر ابتلا به کرونا به سوی آسمان پر کشید و همه دانشگاهیان و دوستان را در بهتی غریب فرو برد.

احمد گل‌محمدی متولد سال ۱۳۴۷ در ارسباران و فارغ‌التحصیل رشته‌ جامعه‌شناسی سیاسی (با گرایش ایران) از دانشگاه تهران بود. او به‌ عنوان دانشیار علوم سیاسی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی تدریس می‌کرد.

از مهم ترین تالیفات او می توان به «جهانی شدن، فرهنگ، هویت»، «چیستی، تحول و چشم انداز دولت» و «درآمدی بر شناخت و سنجش فرهنگ سیاسی» اشاره کرد. «درآمدی انتقادی بر تحلیل سیاسی» نوشته کالین های، «درآمدی بر فلسفه تاریخ» نوشته مایکل استنفورد و «ایران بین دو انقلاب» تالیف یرواند آبراهامیان (ترجمه مشترک با محمد ابراهیم فتاحی) از مهم ترین ترجمه های او محسوب می شوند.

عضویت در کمیته علمی بررسی وحدت و هویت ملی، همکاری در تنظیم آیین نامه وظایف اعضای هیئت علمی پژوهشی، ویراستاری علمی مجموعه سخنرانی‌های هفته پژوهش، عضویت در شورای برنامه‌ریزی و کمیته شورای انتشارات دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و عضویت در کمیته همایش تاریخ و علوم سیاسی بخشی از فعالیت‌های اجرایی ایشان بود. 


هیات رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی با صدور پیامی این مصیبت را به خانواده این فقید سعید و دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی تسلیت گفتند.


متن این پیام به این شرح است:


انا لله و انا الیه راجعون
خبر ناباورانه درگذشت عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر احمد گل محمدی بر اثر ابتلا به کرونا بسیار اندوهناک و متاثرانه بود. این استاد گرانقدر، دانشمند، فرزانه  فقید سال های متمادی فعالانه در دانشگاه حاضر و مشتاقانه به تعلیم و تحقیق مشغول بود. هیات رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی فقدان این استاد گرانقدر را به خانواده آن مرحوم، همکاران، دانشجویان و اساتید گرانقدر دانشگاه و جامعه علمی کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال برای آن زنده یاد رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت می نماید. بی شک همواره خاطرات حضور، زحمات و خدمات ایشان در خاطر دانشگاه و دانشگاهیان به احترام و ستایش خواهد ماند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار