۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۹۵۶۳۴
آموزش مجازی

جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی طی نامه‌ای به رئیس دانشگاه درخواست کردند نتایج ارزشیابی پایان ترم تحصیلی جدید به صورت قبول/رد باشد و نمرده دهی به شیوۀ گذشته به دلیل وضعیت پیش آمده لحاظ نشود.


به گزارش عطنا، این دانشجویان بیان کرده‌اند که در شرایط حاضر بسیاری از کشورهای دنیا، ملاک های ارزیابی را به شیول قبول/رد قرار داده اند و از رئیس دانشگاه درخواست کرده اند تا این روش هم در دانشگاه علامه طباطبائی پیاده و اجرا شود.


این دانشجویان معتقدند از آنجا که ترم حاضر، نخستین تجربه آموزش آنلاین دانشگاه در ابعاد گسترده بود و با چالش‌هایی هم همراه بود و از سوی دیگر توجه به این نکته که امکان احصای دقیق آنچه که در امتحان های آنلاین اتفاق می‌افتد برای دانشگاه به طور دقیق امکان پذیر نیست، تطبیق سیستم 20 نمره‌ای و مقایسه دانشجویان در این سیستم با یکدیگر علاوه بر نا‌عادلانه بودن آن، تبعات و مشکلات دیگری را برای دانشجویان زمینه‌ساز می‌شود.


آنها در ادامه این پیشنهادی را ارائه کرده اند که بعد از استخراج نمرات اولیه از سامانه و تحویل نمرات نهایی توسط استادان به آموزش دانشگاه، دانشگاه به‌جای قرار دادن نمره در کارنامه دانشجویان، وضعیت دانشجو را به‌صورت «قبول» (pass) یا «رد» (fail) در کارنامه مشخص کند. در نهایت، بدون معدل‌گیری کارنامه صادر شود و نمرات دروس این ترم در معدل نهایی دانشجویان محاسبه نشود.


به گفتۀ این دانشجویان، این روش از چند جهت دارای مزیت است که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.


۱- استرس دانشجویان در آزمون‌های این ترم، که تجربه اول آزمون‌های آنلاین است، به طرز قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.
۲- درس‌های مشترک، با گروه‌ها و استادان مختلف که شیوه‌های مختلف ارزشیابی را پیش‌گرفته‌اند (مانند کتاب‌باز، تستی یا تشریحی)، مقایسه غیر استانداردی نخواهند شد.
۳- تبعات کاهش نمرات (به دلایل مختلف) برای آن دسته از دانشجویانی که به دنبال رزومه تحصیلی برای مقاصد مختلف هستند، به حداقل خواهد رسید.
۴- دانشجویانی که خود یا نزدیکانشان درگیر بیماری کرونا شده‌اند، اضطراب کمتری برای ارزشیابی پایان‌ترم خود متحمل خواهند شد و از طرف دیگر ترم تحصیلی را از دست نخواهند داد.
۵- با توجه به حضور دانشجویان در شهرهای خود و دورکاری استادان، چالش‌های اعتراض به نمرات به حداقل خواهد رسید.
6- دانشجویانی که دشواری های متفاوتی در دسترسی منظم به کلاس‌های آنلاین داشتند با این مدل، آسیب کمتری متوجه‌شان خواهد شد.


گفتنی است، با شیوع ویروس کرونا در کشور، تمام دانشگاه ها آموزش های خود را از آموزش حضوری به سمت آموزش الکترونیکی برده اند و طی روزهای آینده، امتحانات پایان ترم دانشجویان برگزار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
مریم نوروزی
-
27/03/1399 - 23:19
0
0
با عرض سلام و ادب
منم با طرحی دوستان بابت حذف نمره از امتحانات این ترم دادم موافقم به نظرم دلایل ذکر شده به جا و منطقی است
فاطمه رحمانی
-
28/03/1399 - 11:13
0
0
سلام با طرح فوق موافقم
يوسف تيموريان
-
30/03/1399 - 03:55
0
0
سلام و عرض خسته نباشید و ارزوی سلامتی برای کادر واساتید محترم دانشگاه علامه طباطبایی ،به نظر من باتوجه به شرایط فعلی واین که قطعا به تبع ویروس کرونا بر زندگی همه ی ما چه دانشجو وچه اساتید اثر سویی داشته به همین دلیل من خودم با ارزیابی موافقم
پر بازدیدها
آخرین اخبار