۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۸۶۰۴۶
مراسم آشنایی دانشجویان نوورودی با استادان، مدیران گروه آموزشی و فعالیت های دانشکده خود

مراسم آشنایی دانشجویان نوورودی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی با استادان، مدیران گروه آموزشی و فعالیت های این دانشکده برگزار شد.


به گزارش عطنا، محمد امیرپناهی، مدیر فرهنگی دانشگاه در این مراسم در سخنانی ضمن خیر مقدم به این دانشجویان گفت: خیلی خوشحال هستم که دانشگاه علامه طباطبائی را به عنوان دانشگاه محل تحصیل خود انتخاب کرده اید. شما با این انتخاب فقط یک رشتۀ تحصیلی را انتخاب نکرده اید، بلکه شیوه خاصی از زیستن را برگزیده اید.


او ادامه داد: از این زمان به بعد، شما دارای «هویت علامه ای» هستید و آرزو می کنم این هویت جدید را در دوران تحصیل و بعدها در دوره فراغت از تحصیل به خوبی حفظ کنید.


مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: شما در دوره زندگی دانشجویی با دو ساحت مرتبط به یکدیگر مواجه هستید؛ ساحت علمی و آموزشی و ساحت فرهنگی، اجتماعی، هنری و حوزه عمومی دانشگاه.


امیرپناهی با اشاره به اینکه ارتباط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با دانشجویان به ساحت و قلمرو فرهنگی و اجتماعی مربوط است، اظهار کرد: این دو البته به هیچ وجه جدا از هم نیستند و در واقعیت در هم تنیده اند و مکمل یکدیگرند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: توانایی و سرمایۀ علمی و سرمایه اجتماعی و فرهنگی محصول مواجهه و تجربه این ساحت هاست. دانشجوی موفق کسی است که از هر دوی این قلمروها به خوبی بهره بگیرد.


این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه افزود: به اعتقاد من علم می تواند به ما در شناخت جهان پیرامون کمک کند و ما را مجهز به توانایی هایی کند که بتوانیم شغلی به دست بیاوریم و بهتر زندگی کنیم. اما شور زندگی و شورمندی لزوماً کار علم نیست، اینجاست که نقش ساحت دوم برجسته می شود.


امیرپناهی یادآور شد: شور زندگی، نشاط و نگاه امیدوارانه محصول تجربه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و مذهبی است. ما معنای زندگی را عمدتاً از این ساحت ها دریافت می کنیم. از این منظر فعالیت های فرهنگی در دانشگاه یکی از رکن های مهم «زیست دانشجویی» است.


مدیر فرهنگی دانشگاه بیان کرد: این ساحتی از زندگی دانشجویی است که با کمک و حضور فعال خود دانشجویان ساخته می شود و نیرو و پویایی خود را از آنها  می گیرد.


وی ادامه داد: شما دانشجویان می توانید در انجمن های علمی دانشجویی، کانون های فرهنگی هنری و مذهبی، نشریات دانشجویی و تشکل های سیاسی فعالیت کنید و سرمایه علمی، فرهنگی و اجتماعی خود را ارتقا ببخشید.


او در ادامه افزود: تجربه کار گروهی، پذیرش یکدیگر، امکان گفت‌وگو، آشنایی با هنر فاخر و تغییر ذائقۀ فرهنگی و آشنایی با فعالیت سیاسی برآیند حضور و مشارکت در عرصه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است.


امیرپناهی در پایان گفت: ما در مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی امیدواریم شاهد حضور فعال شما دانشجویان باشیم و از این طریق در زندگی اجتماعی خودتان شور و نشاط بیشتری خلق کنید. باهم بودن و فعالیت در کنار یکدیگر را تجربه کنید و خاطره های ماندگار خلق کنید و از این راه در اذهان بمانید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار