۱۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۲۲۷۱

به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه، مهرماه ۱۳۹۴ نخستین هیات بزرگ دانشگاهی از ایران راهی کشور افغانستان برای بازدید از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در این کشور شد.  در این سفر پنج روزه٬ ۱۳ تن از استادان دانشکده های گوناگون دانشگاه علامه طباطبائی به دیدار و گفتگو با استادان و اندیشمندان افغانستان در شهر کابل پرداختند.


       طی این پنج روز از مراکزی مانند دانشگاه کابل٬ موسسه مطالعات استراتژیک افغانستان٬ دفتر مطالعات استراتژیک وزارت امور خارجه افغانستان٬ دانشگاه گوهرشاد و دانشگاه کاتب دیدار به عمل آمد. همچنین این هیات به دیدن سرور دانش٬‌ معاون دوم رییس جمهور افغانستان و نیز رییس دانشگاه های خصوصی افغانستان رفتند.


       در این دیدارها٬ ‌زمینه های همکاری میان طرفین به ویژه در حوزه مطالعات علوم انسانی بررسی شد و طرفین آمادگی خود را برای اجرای برنامه هایی مانند تبادل کتاب ها و مجلات علمی٬ تبادل استادان و دانشجویان٬‌ انجام پژوهش های علمی مشترک٬ ‌برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی دانش افزایی برای استادان و دیگر زمینه های همکاری اعلام نمودند.


      در این سفر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل هیات دانشگاه علامه طباطبائی را در انجام دیدارها همراهی نموده و اعلام کرده است که در زمینه اجرایی شدن توافقات صورت گرفته با این دانشگاه همکاری خواهد کرد.


استادان شرکت کننده در این برنامه عبارت بودند از:


دکتر کیومرث فرحبخش  و دکتر حسین سلیمی بجستانی ( دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی)


دکتر اردشیر انتظاری (دانشکده علوم اجتماعی)


دکتر حمید صالحی٬ دکتر فائز دین پرست٬ دکتر جواد کاشانی و دکتر غلامعلی چگنی زاده (دانشکده حقوق و علوم سیاسی)


دکتر محمد ستاری فر و دکتر تیمور محمدی (دانشکده اقتصاد)


دکتر علی اصغر مصلح (دانشکده الهیات و معارف اسلامی)


دکتر نعمت اله ایرانزاده و دکتر داود اسپرهم ( دانشکده زبان و ادبیات پارسی و زبان های خارجی)


دکتر ماندانا تیشه یار (موسسه آموزش عالی بیمه اکو)



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار