۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۹۱۸۴۸
daneshkade ertebatat1

نسل جدید اعضای جامعه ارتباطی کشور امروز در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در حال تربیت و کسب آمادگی جهت ورود به عرصه رسانه و ارتباطات هستند.


به گزارش عطنا به نقل از آنا، به بهانه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به دانشکده علوم ارتباطات در بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور یعنی علامه طباطبائی رفتیم و از دغدغه‌های دانشجویانی که قرار است در آینده متخصصان آکادمیک حوزه ارتباطات در کشور شوند سراغ گرفتیم.




دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی 6500 مترمربع مساحت دارد که در پنج طبقه بنا شده است، این دانشکده در سمت چپ مرکز دانشگاه قرار دارد. نمایشگر بزرگی در نزدیکی در ورودی دانشکده وجود دارد که شبکه خبر و صحن علنی مجلس شورای اسلامی را نشان می‌دهد. در کمتر محیط دانشگاهی چنین منظره‌ای قابل رویت است، شاید چون خبرنگاران آکادمیک در اینجا پرورش می‌یابد از همین ابتدا باید با خبر و رویدادهای کشور آشنا شوند.


دانشکده علوم ارتباطات حدود 1100 دانشجو دارد و البته از دانشکده‌هایی است که در آن دانشجوی خارجی زیاد به چشم می‌خورد به طوری که حدود 80 نفر از جمعیت آن را دانشجویانی از کشورهای سوریه، افغانستان، عراق، تاجیکستان و یمن تشکیل می‌دهند.


سحر که از سوریه آمده، درباره اینکه چرا دانشگاه علامه را انتخاب کرده می‌گوید: «دانشگاه علامه دانشگاه شناخته شده‌ای در کشور ماست و از اینکه این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم، خوش‌حال و بسیار خرسندم.»


البته او قصد ندارد روزنامه‌نگار شود، سحر قصد دارد به تلویزیون برود چون کار تصویر را بیشتر می‌پسندد و می‌گوید فرقی ندارد که در ایران یا سوریه کار کند.



عماد یکی دیگر از دانشجویان فلسطینی این دانشکده، مشغول تحصیل روزنامه نگاری در مقطع لیسانس است. وی از طریق مشاوره با سفارت فلسطین به این تصمیم رسیده است که در ایران تحصیل کند و می‌گوید: «قبلا مهندسی پزشکی می‌خواندم ولی به این نتیجه رسیدم که نه به این رشته علاقه دارم و نه از عهده دروسش برمی‌آیم.»


سودابه به دلیل اینکه رتبه‌اش در کنکور خوب بود، این دانشگاه را انتخاب کرد. وی اکنون از انتخابش راضی است و امیدوار است بتواند در دوران فارغ‌التحصیلی شغل خوبی پیدا کند. البته او خیلی اصراری به خبرنگار شدن ندارد.


اما در این میان سارا نگاه امیدوارانه و واقع‌بینانه‌ای نسبت به آینده دارد. او که دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری است، اکنون مشغول به کار است و می‌خواهد در مطبوعات باقی بماند. این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: «اساتید دانشکده خیلی کاربردی تدریس نمی‌کنند و دانشجویان را مبتنی بر واقعیت جامعه تربیت نمی‌کنند. البته ناگفته نماند دانشگاه، کارگاه‌های خوبی در زمینه خبرنویسی برگزار می‌کند که می‌تواند خیلی کاربردی برای کسانی که می‌خواهند وارد رسانه شوند، باشد.»



سارا همچنین ادامه می‌دهد: «در دانشگاه علامه دانشجویان بیشتر با بینش روزنامه نگاری آشنا می‌شوند تا کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری؛ و اساتید هم وقت اضافه‌ای برای دانشجویان در نظر نمی‌گیرند که دانشجویان بتوانند سوال کنند و ابهاماتشان برطرف شود.»


مریم هم می‌گوید: بعد از اتمام دوره کارشناسی روزنامه‌‌نگاری، کارشناسی ارشد را هم در این رشته می‌خوانم و اگر هم توانستم دکتری روزنامه‌نگاری می‌خوانم و می‌خواهم عضو هیات علمی شده و در دانشگاه تدریس کنم. البته می‌خواهم تجربه عملی روزنامه‌نگاری داشته باشم تا بتواند دانشجویان موفق و کامل‌تری را تربیت کنم.»


گزارش : پروین طالبیان- آنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار