۰۷ شهريور ۱۳۹۴ ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۷۴۰۴
به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبایی (عطنا) این مراسم که به ابتکار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، طرحی نو به مناسبت هفته دفاع مقدس بود با حضور دکتر رحیم زاده مدیرکل سیاستگذاری معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر ذکیانی معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، مهندس علوی مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه هنر، دکتر احمدزاده  عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، دکتر میراحمدیان معاون فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی، سفلایی مدیر روابط عمومی دانشگاه هنر، ملک ثابت مدیر اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف و سمنانی رئیس حوزه هنری در موزه صلح واقع در پارک شهر برگزار شد.

تقی پور رئیس موزه صلح ضمن عرض خوش آمدگویی به بازدیدکنندگان، به بیان توضیحاتی در رابطه با این موزه پرداخت. اینکه در دنیای امروز موضوع جنگ و شهدا در اولویت قرار دارد و در حال حاضر 150 موزه صلح در دنیا در حال فعالیت هستند که حدود 50 موزه در کشور ژاپن مشغول به کار هستند. کشور ما نیز حدود 12 سال است که با ژاپن در ارتباط است و توانسته این موزه را راه اندازی کند تا عموم مردم بتوانند از آن بازدید کنند و با آن آشنا شوند.

این موزه شامل 6 قسمت است که تقی پور به ترتیب به تشریح بخش های مختلف آن برای بازدیدکنندگان پرداخت.

قسمت اول این موزه به جنگ جهانی اول و دوم، بمباران توکیو، گرنیکا و همچنین تولد سلاح های شیمیایی اختصاص دارد. بخش بعدی مربوط به تاریخچه جنگ شیمیایی و سلاح های شیمیایی است که تقی پور صدام حسین را به عنوان اولین کسی که 64 سال بعد از جنگ جهانی اول از سلاح شیمیایی علیه ایران استفاده کرد و همچنین اولین کسی که سردشت یک شهر غیرنظامی را بمباران کرد، معرفی کرد.

در قسمت سوم این موزه توضیحاتی در رابطه با دادگاه صدام حسین ارائه شد. این که برخلاف باور همگان دلیل محاکمه صدام حسین تجاوز و کشتن مردم ایران نبود بلکه کشتن شیعیان عراقی بود.

رییس موزه صلح در بخش بعدی موزه به بیان توضیحاتی در رابطه با سلاح های نوین به بازدیدکنندگان پرداخت.

در قسمت پنجم این موزه پرچم 5 کشور بلژیک، ژاپن، ویتنام، کردستان عراق و ایران به عنوان کشورهای قربانی سلاح های شیمیایی قرار دارد که ایران را به عنوان بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی معرفی کرد.

در بخش اخر موزه، تقی پور، مهاتما گاندی، هانری دونان و نوبل را به عنوان افراد صلح طلب در دنیا معرفی کرد.

در ادامه گزارش تصویری از این مراسم می بینیم

 

IMG_5481

IMG_5531

IMG_5521

IMG_5534

IMG_5541

IMG_5484

IMG_5510
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار