۱۲ تير ۱۳۹۶ ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۱۴۵
rakhshani

 مدیرکل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مدیریت سبز در دانشگاه‌ها از مرحله ترویج و فرهنگ‌سازی عبور کرده است و به یک گفتمان در عرصه مدیریت دانشگاه‌ها تبدیل شده است.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا از وزارت علوم، دکتر مهرالله رخشانی‌‌مهر روز دوشنبه در گردهمایی دبیران شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاهها اظهار داشت: با همکاری مشترک سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم، شاخص‌های مدیریت سبز تعریف و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.
وی افزود: بر اساس میزان رعایت شاخص‌های مدیریت سبز از سوی دانشگاه‌ها، از آنها حمایت مالی می شود و در اختصاص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه نیز رعایت این شاخص، تاثیرگذار و مهم خواهد بود.
رخشانی مهر خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مجازند یک درصد از اعتبارات مندرج در قانون را به منظور استقرار سیستم مدیریت سبز هزینه کنند.
وی یادآور شد: دستورالعمل مدیریت سبز که به تایید وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه رسیده بود، سال گذشته به دانشگاهها ابلاغ شد و بر اساس آن کمیته های مختلفی در دانشگاه‌ها تشکیل شده است.
مدیرکل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم با تاکید بر ضرورت تهیه پیوست مدیریت سبز برای طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها گفت: مرکز هیات‌های امنای وزارت علوم نیز در ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها خواستار رعایت شاخص‌های مدیریت سبز شده که اقدام قابل تحسینی است.
وی از پرداخت بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت:‌ علاوه بر این، ردیف متمرکزی نیز برای مدیریت سبز در بودجه امسال وزارت علوم در نظر گرفته شده و ارائه گواهی بازدید فنی از موتورخانه ها و تاسیسات انرژی دانشگاه‌ها، یکی از شاخص های موثر در رتبه بندی آنها است.
اولین گردهمایی دبیران شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری، امروز 12 تیرماه به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و شرکت کنندگان پیرامون مباحث مرتبط همچون ساماندهی مصرف انرژی در دانشگاه‌ها، ایجاد اکوپارک در دانشگاه‌ها و مدیریت پسماند در دانشگاه سبز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار